NotlikeI
Trådstartare
Hej! Idag upptäckte jag och ägaren till min ena medryttar häst att denna häst (rätt ny på stället) hade vita fläckar i öronen. De är olika stora och rätt stora, ser lite ut som "mögel" och är lite buckliga verkar inte sitta längre ned i öronen utan mer i själva örat. Hästen i fråga verkar inte direkt öm, men sen är denna häst väldigt snäll att hantera så lite svårt att avgöra.
Så vad att göra? Smittas det? Ska man klippa öronhåret (blir det bättre eller sämre då, skyddar ju men gör samtidigt det mer fuktigt och svårare för öronen att hålla sig torra, menar inne i örat nu så ingen missförstår)
Tänker på sådan salva jag fick till hunden när hon hade problem med öronen, borde ju gå att få utskrivet något liknande?
Någon som har erfarenhet?
Så vad att göra? Smittas det? Ska man klippa öronhåret (blir det bättre eller sämre då, skyddar ju men gör samtidigt det mer fuktigt och svårare för öronen att hålla sig torra, menar inne i örat nu så ingen missförstår)
Tänker på sådan salva jag fick till hunden när hon hade problem med öronen, borde ju gå att få utskrivet något liknande?
Någon som har erfarenhet?