Svamp i örat?

B

brosen

Hej!''

Såg detta i min hästs öra häromdagen - Någon som vet vad det är?
Det ser liksom ut som svamp lr nått - men vad ska man då behandla med, och vad kan det ge för symptomer?

upload.html

Tacksam för svar!

Sv: Svamp i örat?

Hmmm kan inte säga säkert vad det är, men misstänker att det kan vara sårskorpor efter sommarens miniflugor.
min kuse har samma just nu. är inte helt säker på hur man kan lösa det, men just nu testar jag helosansalva

Ser ut som det hästarna hade på ett stall jag jobbade på för 7 år sen.
Åtminstånde då sa tränaren att det inte gick att göra något åt, men det betyder ju inte att han hade rätt eller att det inte ändrats.

Ring en veterinär tycker jag. :)

Sådana prickar har min ena häst också i öronen. Frågade vet. vid ett tillfälle, och hon sa att det inte är något att oroa sig för. Det är svamp, men det smittar inte. Det finns ingen behandling, utan det försvinner troligtvis av sig själv. Du ska inte pilla på det i alla fall.

Okej.. Tack så mycket för alla svar.
Då slipper jag oroa mig - eftersom de flästa av mina hästar har det.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V