svamp å liknande åkommor

Madde_padde

Trådstartare
min polle har fått något som vetrinären behandlade som svamp men eventuellt kunde vara rinorm oxå har fått någe att stryka på samt att han fått en spruta... funderade nu bara lite på pälsen..han har sånnt här på typ hela kroppen men där är de typ..svårt att förklara sårskorpe tjafs typ under pälsen..ska smörja alla grejer ja hittar.. hur ska ja gå till väga? de lättaste vore väll att raka honom eller?!:confused: hur skulle ni göra? eftersom han dessutom ska tvättas hela han minst två gånger...hur ska ja göra?

Sv: svamp å liknande åkommor

jag har haft en 1-årig shettis som fick svamp i jan. för 2 år sedan. jag rakade henne och tvättade med jodopax (svampdödande) varje dag. funkade bra.

har även haft ett russ som va svårt angripen av ringorm då vi köpte henne. fick ett medel hon skulle tvättas med dagligen i 14 dagar, det va inte helt borta efter kuren så jag fortsatte med jodopax ett tag till (eftersom ringorm är en sorts svamp så funkar det bra med)
hon va inte så "luden" så henne klippte vi inte. det är viktigt att all drabbad hud tvättas även en bit runt om.

lycka till ;)

aha tackar! han är rätt kort hårig men tänkte de borde vara lättare endå! så de blir nog klippning om ja bara kan hitta en maskin :angel:

Jag har svarat i din andra tråd om hur jag går tillväga :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
978
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 965
Senast: Sol
·
Hästvård Är nybliven omhändertagare av en 2-årig nykastrerad kille. Storlek D-ponny av kallblodstyp. När han kom för ca 1,5 vecka sedan var han...
Svar
4
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka