Svalt på golvet, eller?

BuenoBull

Trådstartare
Hej! Nu har min pojkväns mamma åkt utomlands så jag har huvudansvaret för hennes hund. Eftersom hunden sover i samma rum som matte så får hon såklart sova i pojkvännens och mitt rum nu när matte är borta. Först sov hon ett par meter bort från vår säng (i sin korg). Hon låg kvar i korgen ett tag men sen flyttade hon sig och la sig bredvid vår säng. Detta upprepades några ggr så nu har jag flyttat hennes korg så den står bredvid vår säng. Dock fortsätter hon att lägga sig på golvet. Är det för att det är svalare där? Korgen är "utrustad" med ett vanligt sovtäcke i botten och ett överkast i nåt fleeceaktigt material över. Kan tänka mig att det är jäkligt varmt att sova i korgen. Dessutom är detta rum lägenhetens varmaste! Vad tror ni? Vad kan man annars klä korgen med?

Sv: Svalt på golvet, eller?

I mitt rum är det 31 grader just nu (varje kväll/natt även om elementen är av och fönstrena öppna)

Min hund lägger sig inte gärna i sin bädd utan föredrar att sova i en skrivbordslåda eller under sängen, där är det svalast.

Sv: Svalt på golvet, eller?

Tillägg: Så låt hunden sova på golvet, den känner själv vart dne trivs bäst.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej hopp! Min hund har en bädd i sovrummet, fri tillgång till alla möbler (kan dock inte hoppa upp i sängen, bär upp henne där på...
Svar
4
· Visningar
3 692
Senast: Vipp
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka