Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
desiree skrev:ok, men en korsning arab/nordsvensk på 155cm. hur kan man få regga den som RP?
Nu är du väl lite ute och cyklar?peråke skrev:Avelsföreningen Svensk ridponny registrerar enbart korsningar som för ponnyblod. DVS blod från någon ponnyras.
En korsning som för minst 12,5% ARAB blod kan registreras i Arab.
peråke
peråke skrev:Oavset i vilken avelsförening avelsorganisation en häst är registrerad är kravet för ponnylic endast höjd.
ASRP är en ponnras förening, och registrerar ponnyrasers korsningar och okända hästar av ponnytyp.
desiree skrev:Vad är det som grundar att en häst är RP? Är det alltid fullblodshalten? Och eftersom det heter ponny, får den fortsätta vara ponny och den skulle passera höjdmåttet för häst?
desiree skrev:Så om de skulle råka växa för mycket så åker de ur ASRP enligt dig?
Tiggertjejen skrev:Jag har registrerat min häst som svensk ridponny men han blir ca 160 i manken och det pratade jag med registratorn om, men han har ponnyraser i sig så. Men har okänd härstammning på papperna så det blev som det blev.
peråke skrev:Din häst är grundregistrerad i rasen Svensk varmblodstravare.
En sådan grundregistrering i en ras kan inte ändras--han är och förblir en varmblodstravare.
Att ridsportförbundet "hittat" på att kalla honom i sin resultatsortering för något raslöst såsom korsning, kan bero på att deras rasvisa redovisning inte ingår rasen varmblodstravare.
peråke
via skrev:Undrar om detta är orsaken till alla dessa diskussioner om travare som folk säger sig veta går tex medelsvår, och ingen hittar dem i registren? Att de helt enkelt står som korsningar.