Sur efter hinder!

London

Trådstartare
Hej! :)

När jag rider an ett hinder med min häst så har hon öronen framåt och ser väldigt pigg o glad ut. Men när hon hoppar hindret och kommer ner på marken stryker hon öronen bakåt och rusa iväg. Är det för att hon får ont? Eller är det för att jag hamnar lite för långt bak i sadeln? :( Hur hamnar jag bra i sadeln i så fall och inte drar henne i munnen utan att släppa tygeln? :)

Senast ändrad:
Sv: Sur efter hinder!

Ja, något gör nog ont eller är obehagligt.

Gör hon likadant med en annan ryttare som har en mjuk och följsam sits?
Om hon reagerar likadant med andra ryttare så är det nog all idé att låta veterinären gå igenom henne!

Annars är det bara att träna på din egen sits.
Se till att ha bra tramp i stigbyglarna så att skänklarna ligger stilla, då sitter du bättre.
Ta mantag! Det är mycket lättare att följa hästens rörelse då :)

Sv: Sur efter hinder!

Det har jag faktiskt aldrig tänkt på! Men ska kolla det nästa gång någon annan hoppar henne :) Tack för tipsen :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: tessan.g
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: zarmino
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 907
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar