Sun City RoundUp

cowgirl73

Trådstartare
Jag funderar på att åka till SunCityRoundUp..........

Är det någon som har erfarenhet av den tävlingen ?

Jag vill egentligen mest dit för att kolla in shoppingen, brukar det vara nån större marknadsgata för det ?

Behöver ju en del grejer och vill gärna klämma, känna, titta och sitta i sadlar mm :)

Är det nära Karlstad eller åt vilket håll är det ?

Sv: Sun City RoundUp

En mil väster om Karlstad är det...;)
Åker du dit så kan du hälsa på mig i sekretariatet...:D

En mil väster om Karlstad är det...;)
Åker du dit så kan du hälsa på mig i sekretariatet...:D

Väster låter bra, är ju det håll jag kommer ifrån !!

Får ta och kolla upp om jag hittar någon info, kan ju ringa LIL´s och fråga om de ska dit......

Ska de var nåt på Grevagården i augusti oxå ?

Kanske drar dit oxå eller istället.....passar lite dåligt med denna helgen egentligen :(
Men vill ändå.....:bump:

Lil`s brukar då vara där!

Jag hade tyvärr inte tillfälle att åka i år, synd, brukar vara en rolig tävling!!!;)

Hade ev tänkt komma iväg så vi var där efter lunch idag.
Ranch trail är något nytt jag inte sett förr och freestylereiningen hade varit kul....

Men det var för varmt och hade för mycket att göra så vi blev hemma :(

Imorgon måste jag till GBG och dessutom känns det väl långt att åka ca 6 timmar i bil t.o.r för en halv dag.......

Nej, det får väl bli Grevagården eller så blir det inget alls i år.....

Men nästa år ska jag planera bättre :)

Jag var där idag :laugh: men de verkade ha dåligt med tävlande så det va slut vid lunch tid. Jag såg heller inga försäljningsstånd :cry: jag som hoppats på att kunna shoppat lite.

Ska ni se BRA western med bra westernekipage- hästar åk till Bökeberg eller SQHA Nationals i Augusti . Var med en vän till Lillerud som hämtade hem en utlånad Quarter i går , där har dem boskapen ståendes i en liten fålla från morgon till natten utan solskydd, detta blev filmat dock så vi får se hur allt ordnas upp med deras boskaps klasser och tillståndet , trist när det blir bråk över saker som dem kunde ha tänkt ut i förväg efter fjolårets bråk om boskap i hällregn , nu hetta , annars tycker jag att dem har bra arrangerade klasser men publik och ryttare svek denna platts.

Konstigt att inte jag har hört om något bråk om hur boskapen hölls.
Varför inte ta åsikter om sådant direkt på plats med arrangörer.

Konstigt att inte jag har hört om något bråk om hur boskapen hölls.
Varför inte ta åsikter om sådant direkt på plats med arrangörer.
Denna man bråkade eller pratade högljutt med människor med sig om hur regler är för boskaps klasser . hållandet av boskap utom tävlan när dem väntar , så det låter konstigt att ni som arrangörer inte hörde denna högljudda man , vi hörde honom på 15 m avstånd . Tråkigt när det blir sånt här , när en klubb verkligen försöker att arrangera boskaps klasser :crazy:

Tror säker att någon borde ha hört det, eller så såg han till att säga det han ansåg när ingen funktionär var i närheten.
Själv var jag rätt mycket bosatt i sekretariatet och där hördes inte några klagomål i alla fall.

Men ska det verkligen behövas att folk blir förbannade innan arrangörerna kan tänka själva?! Hade det varit ett gäng unghästar stående i en liten fålla en hel dag hade det varit ramaskri men bara för att det är boskap kan de behandlas lite hur som haver :crazy:

Blir så trött på denna taskiga mentalitet som tydligen anser att boskap ska ändå hamna i grytan eller på grillen, skitsamma hur de mår :cry:

Men det är ju bra att man får veta så man som tävlande kan välja de tävlingarna där man bryr sig om boskapen eller åtminstone lyssnar på åsikter och tar de till sig.

kl

Alltså jag var ju bara där och kikade på tävlingarna under söndagen.

Jag är ju tämligen "ny" inom western och fastnade mycket för western just för att man rider med hästen och inte emot.
Det jag sett tidigare av western har varit mjuk och behaglig ridning på lyhörda och känsliga hästar.

Men jag måste säga att jag under gårdagen blev mycket besviken. Vissa ryttare red mjukt och lyhört men jag såg också raka motsattsen. Mycket fläng ridning med yviga rörelser och hafsiga händer. I mina ögon såg det väldigt slängigt och oharmoniskt ut. Att hästarna rids på stång borde i mina ögon kräva betydligt mjukare händer än vad fick intrycket av.
Reagerade framförallt på två av ryttaren varav den ena är en ganska känd westerntränare.....

Plötsligt så känns den vanliga dressyr ridning minst lika behaglig för hästen...

Jag blev faktiskt besviken :crazy:

Önskar folk kunde ta reda på fakta innan de börkjar gnälla över något de inte ens sett med egna ögon.
Vi hade vet på plats hela tiden och han skulle ha sagt till om han ansett att djuren for illa.

"Taskiga" ryttare finns inom alla discipliner, sadeln gor faktiskt inte ryttaren - hur garna folk an vill tro det.

Det ar forbannat latt att ha asikter och tycka en j-vla massa, after fact, i smyg och bakom ryggen. Har ni asikter och bryr er sa in i norden sa skaffa ryggrad och ta det DAR pa PLATS med VETERINAR och FUNKTIONARER.

F.o. ser man daligt uppforande ex. overdrivet sporrande eller slitande i munnen pa hasten sa hittar man en funktionar och upplyser om detta.

Kan tyvärr inte uttala mig om söndagens ridning eftersom jag var med på utbildning den dagen, men det jag såg fre-lö såg okej ut i alla fall.

"Taskiga" ryttare finns inom alla discipliner, sadeln gor faktiskt inte ryttaren - hur garna folk an vill tro det.

du har nog helt rätt i det... jag blev bara så förvånad då jag inte sett detta tidigare.
Nu menar inte jag att det var så illa att man borde klagat för funktionärerna dessutom var det ju på tävlingsbanan... Det var bara det att det såg så hafsigt och slängigt ut eller hur jag nu ska förklara mig.

tja.... sag till ryttaren? ;) Men visst ar det synd nar folk rider illa, men vi kan inte alla vara proffs tyvarr och vissa av oss kommer aldrig rida perfekt.

kl

Tävlingsveterinär var på plats hela helgen och kollade till djuren några gånger om dagen, och jag kan garantera er att ingen kviga led det minsta.
Om de hade lidit pga solen hade de stått och slöat och varit trötta och hängiga. Var det intrycket folk fick av dem inne på kosseklasserna? Inte jag iallafall. De var pigga och alerta och sprang ifrån flera ekipage.
Jag känner att jag kan uttala mig om detta då jag själv hjälpte till med, och delvis hade hand om djuren.
Synd när folk ska förstöra för varandra och ge tävlingar dåligt rykte utan grunder :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 080
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka