Sumering av tävlingsåret

Macken22

Trådstartare
Jaha. hur blev det för er? Blev året som planerat?

Själv gick det sådär.

Nybygget 80 km. helt ok, enligt planen. Vi skulle gå runt godkända. Zadac kändes fin och lugn.

Rönningeritten 100km. Tyvärr lyckades Zadac få ett stentramp och vi åkte ut efter ca 4-5 mil.

Fornabodaritten 120 km. Zadac har nu fått sulor och dipp på fötterna. vi tar oss och godkända i mål. Men det var på håret vid varje grind. Då han inte drack ordentligt så låg pulsen på gränsen. Han som är snabbpulsad i vanliga fall.

Anmäld till rimboritten 50 km. tyvärr lyckades Zadac skada sig i hagen. Visade sig vara gaffelbandsfästet. så där slutade årets tävlingar. Men andra ord bev det ingen debut på 160 km som jag hade tänkt :(

Fick låna fina Yarraman till lag-sm. Tyvärr lyckades han trampa av sig en bit av hoven vid lastningen till övernattningsstallet. Vi fick sömma om ett par sömar och tyvärr kände han nog av en av dessa. så vi åkte ut efter första slingan.

Så mitt år blev inte som planerat. Men i dag känns det bra i alla fall. min häst är igång igen, vi satsar för nästa år i stället.
Kanske hade någon högre makt ett finger med i spelet? då min pappa blev sjuk och nu är det inte långt kvar. Allt för att jag skulle hinna vara där så mycket som möjligt i stället för att träna och tävla?:cool:

En annan trevlig sak är att mitt sto fick ett mycket vackert stoföl.
Jag har trott att mitt sto aldrig kommer få komma ut på tävlingsbanan då hon alltid varit lite stapplig fram. Var inne i går på klinik och det visade sig vara lindrig hovbensrotation.
Med andra ord måste hon ha haft en släng av fång någon gång i livet, troligtvis utan att visa symtom.
Så med rätt skoning och "hantera" henne som en fånghäst (skonsamma foderbyten mm) så skulle hon kunna fungera som tävlingshäst!!!!:banana:

Sv: Sumering av tävlingsåret

Liknar mitt år lite grann de där...Kan säga att mitt år blev inte som ja tänkt mig men det verkar gå åt det mer positiva hållet nu på höstkanten iaf...

En liten summering:
**Lilla Sörmlandsritten 30km -Första ritten me Solak, han går jätte bra och har verkar ha fattat va distansen går ut på.
**Nybygget 120km -Cawazaki ska gå i ett hyfsat tempo, gick bra ända fram till sista grind (ef.10mil) då vet. tyckte han var lite trött så vi fick inte fortsätta. Enda man kan klandra är sig själv, kanske satsade för mycke...
** Hearitten 40km CR -Solak går en godkänd CR, både jag och matte är jätte stolta, trots att det mer liknande en uppvisning av spanska skolan under dom första 2 milen...:D
**Kinnekulle 50km -Solak går bra tills andra slingan, får ett knäppryck och vi argumenterar om vi ens ska gå framåt! *väldigt frustrerande* Missar maxtiden med 1min.
**Hökensåsritten 50km -Solak går bra första slingan, men börjar krångla precis som på kinnekulle, vägrar gå fram, groomarna får hämta ut med banan. Väldigt frustrerande!
**Fornaboda 120km -Cawazaki ska gå i ett lugnt tempo trots SM. Vi utgår på egen begäran då både vet. och jag tycker han ser lite ojämn ut. 2 dagar efter tar vi ut vet. och han ser jätte fräsch ut, *pustar ut*
**Rimboritten 50km CR- *Ny häst* Provrider Nariaat på sin första ritt. Går jätte bra och jag utnämner Najje till min nästa stjärna ;)
**Karolinerritten 50km CR -Najje är suverän. Trots att det bara är en CR tar vi i ordentligt på upploppet, synd att de inte har placeringar på CR...:D

Det va min säsong...har ju groomat en del också. Kommit på att det är riktigt skoj!
Så lite hästbyte har det blivit i stallet också. Min trarab Leo såldes ikväll faktiskt, ska bli hopphäst :bump:
Cawazaki är ju till salu till nån som vill rida för milens skull....
Och hingsten Solak fick åka hem till Luleå igen och in kom Nariaat ist!

I mitten av säsongen kände ja att "nu ger ja upp, slutar me hästarna" men så hittade ja min guldklimp och ser fram emot nästa säsong, och nästa efter den, och nästa efter den.....;)

Det var många år sedan jag tävlat så mycket som jag gjorde i år. Hade Leonardo på foder. Det var en riktigt bra häst. Hopphäst... Red 110cm på honom som högst. Ju högre kraven och hindren blev desto bättre gick han.
Nybygget T 50 på 11,7km hanns också med i allt hoppande.

FamPont: Kul att han ska få bli hopphäst.

Razze gjorde sig illa i hagen i vintras. Han sparkade hål på isen i vattentunnan. Varför göra nånting halvdant när man även kan försöka sparka sönder ytliga böjsenan :devil:. Hade nog kunnat knalla runt en 5:a till hösten men jag kände inte riktigt att jag ville ta risken. Han är ju bara 6 år så det ska väl kunna bli tävla av andra år.

I juni så lät vi min gamla travare somna in efter 2 år av hältor fram och tebax. Det gick att rida honom ganska långa perioder men han kunde inte komma tillbaka.
Hade honom i 9år så det käns tomt.

I juli så flyttade "otto" hit. Han är i fin (rund) form med ganska dålig kondis. Det fins en del att göra innan han är "körklar" men jag har ju ända tils nästa vår på mig.

Distansandet har det inte blivit så mycket med men jag hoppas på kommande säsonger.

/Linnea

Senast ändrad:

Hej! Jag är supernöjd med vår säsong! Vårt mål i år var att rida långsamma, godkända 8-milare. Vi fick utgå på en av tävlingarna, men alla andra gick jättebra! Lady har fungerat jättebra, druckit, varit lugn och enbart fått enstaka anmärkningar av veterinären, och det verkar som om hon har tyckt det har varit roligt att tävla, så vad mer kan man begära?/Kamilla

Roligt att " Otto" flyttat till dig Linnea. Han är född hos mig & det ska bli roligt att följa honom i framtiden. Lycka till. MVH Linda

Tävlingsåret blev väl lite sisodär men jag är nöjd ändå.

Nybygget T50: Allting kändes bra och vi gick godkänt men lite het på första sträckan :smirk: .

Filipstad T50: Banan var jättefin men något tung för min lilla häst :crazy: , fortfarande lite het på första sträckan men gick godkänt.
Sista tävlingen på min lilla tjej då betäckningssäsongen började för henne.

Hökensås T50: Första tävlingen på syrrans häst Callippo som gick hur fint som helst men tyvärr åkte vi ut i mål pga. hälta och antagligen var det en tallkotte som satt i skon som han vart öm av :p .

Billingen T50: Kändes oren så vi åkte aldrig iväg så det blev ingen start där.

Sydnärke T50: Allting flöt på bra och var jättefin och vi höll ett bra tempo och pulsade ner fint men åkte ut på hälta i mittengrind.

Kanske oxå kommer rida KM men vi har inte bestämt oss än.

Är ändå nöjd med mitt tävlingsår då jag har 2 godkända T50 och har startat en ny häst som jag inte har ridit speciellt mycket på han innan så det känns skönt att allt funkar bra fast uteslutningar.

Kommer igen nästa år och då ska vi försöka oss på några 8-milare är det tänkt!

/Isabella

vi hadde ett både dåligt och bra år, summering av mitt år blev så
här.göingeritten med cardigan 120 km cardigan sjuk och avslutade
efter 10 mil.kinnekulleritten med scandal giggolo jätteglad :D 80 km
en andra plats.fornabodaritten 120 km utesluten efter 10 mil med
giggen blää :(. sedan rökulla induvidevellt med giggen jätteglad en
tredje plats mamma jättestolt. sedan billingeritten med cardigan,
utgick på egen begäran efter cardigan bråkat och inte ville gå över
ett liten dike började stegra sig så vi gick omkull o jag slog halvt ihjäl mig, utgick då på egen begäran.karolinerritten allting jätte bra
med giggen han gick som en klocka och vi låg hur bra till som helst,
dabbade mig rejält och red fel ett antal mil något som inte bara får hända. sista försöket simlångsdalen 120 km åker ut på ett skav från
sadeln, ja jag vet inte vad jag skall säga,men som min man o grommare alltid brukar säga efter regn kommer solsken?
bättre lycka nästa år kanske?

Jaha. hur blev det för er? Blev året som planerat?

Själv gick det sådär.

Nybygget 80 km. helt ok, enligt planen. Vi skulle gå runt godkända. Zadac kändes fin och lugn.

Rönningeritten 100km. Tyvärr lyckades Zadac få ett stentramp och vi åkte ut efter ca 4-5 mil.

Fornabodaritten 120 km. Zadac har nu fått sulor och dipp på fötterna. vi tar oss och godkända i mål. Men det var på håret vid varje grind. Då han inte drack ordentligt så låg pulsen på gränsen. Han som är snabbpulsad i vanliga fall.

Anmäld till rimboritten 50 km. tyvärr lyckades Zadac skada sig i hagen. Visade sig vara gaffelbandsfästet. så där slutade årets tävlingar. Men andra ord bev det ingen debut på 160 km som jag hade tänkt :(

Fick låna fina Yarraman till lag-sm. Tyvärr lyckades han trampa av sig en bit av hoven vid lastningen till övernattningsstallet. Vi fick sömma om ett par sömar och tyvärr kände han nog av en av dessa. så vi åkte ut efter första slingan.

Så mitt år blev inte som planerat. Men i dag känns det bra i alla fall. min häst är igång igen, vi satsar för nästa år i stället.
Kanske hade någon högre makt ett finger med i spelet? då min pappa blev sjuk och nu är det inte långt kvar. Allt för att jag skulle hinna vara där så mycket som möjligt i stället för att träna och tävla?:cool:

En annan trevlig sak är att mitt sto fick ett mycket vackert stoföl.
Jag har trott att mitt sto aldrig kommer få komma ut på tävlingsbanan då hon alltid varit lite stapplig fram. Var inne i går på klinik och det visade sig vara lindrig hovbensrotation.
Med andra ord måste hon ha haft en släng av fång någon gång i livet, troligtvis utan att visa symtom.
Så med rätt skoning och "hantera" henne som en fånghäst (skonsamma foderbyten mm) så skulle hon kunna fungera som tävlingshäst!!!!:banana:

En femma på Hökensås, på min Mille, som är ett helt suveränt distansämne. Sedan inte en enda ritt till för att matte hittar på den ena ursäkten efter den andra för att slippa starta. Hästen är tränad och klar, men matte har tappat distanslusten. :crazy:

Tänk att det kan bli så tokigt. När man inte har häst som gå då längtar man ihjäl sig efter ritter. Hoppas din häst kommer igen så du får rida distans.

Hälsning Maja

Ja, det är konstigt. När jag fick reda på att Zadac var skadad, ja, då blev man liksom extra tävlingssugen.

Fast just nu är jag glad över att ha två på "halvfart" (mest promenadridning, Zadac för fortsatta läkning och Zlota som ska igen efter fölningen)
Då vi köpt hus som ska renoveras och pappa som tagit alla mina krafter.

Bergaritten 40 CR:
Årets "uppstartstest" där jag red med klubbkompisar som inte rider distans i vanliga fall. Geshira kändes jättefin.

Nybygget 80 km:
Dags att kolla hur landet ligger. Hade tränat Geshira mer distansinriktat än någonsin hittills denna vinter/vår så det var dags att trampa på gaspedalen.
Nybygget kan ibland vara lite vansklig eftersom den ofta ligger mitt i pälssättningstider, men Geshira kändes jättetaggad och fin. Tror nog att den här var den bästa ritten vi gjort. Hon hittade till en trav som hon tidigare inte visat och hon gick ner i puls direkt vid grindarna. Vi kom 4:a.

Filipstad 80 km:Även här kändes hon kanonbra, men det var en tyngre bana vilket kändes på sista slingan. Hade gärna velat öka på den, men det behövde vi inte eftersom vi hade konkurrenterna en bra bit bakom oss vid det laget ;) . Vi vann tävlingen.

Sedan sålde jag Geshira till Malin som jag hoppas har trimmat in sig tillsammans med henne tills nästa säsong.
Bättre än så här har Geshira aldrig känts: snabb att pulsa in, positiv och "på" på banan men kan ändå bli ännu bättre. Det är ju inte förrän i år som jag tränat mer målinriktat mot distans och då gav det också resultat!

Jag upptäckte tråkigt nog att jag själv inte har orken, tiden och gnistan för att träna och tävla på högre nivå just nu. Men nästa år ser ni nog mig på 5-milstävlingar med dotterns "klump" (halvblod :D ) för lugna ritter för skojs skull kan jag nog unna mig!

Senast ändrad:

Bergaritten 40 CR med nya tävlingskamraten Feliczity, kändes väldigt stark.

Nybyggetritten T50 km med Isolde som bara skulle gå denna för att få sina 3000 godkända km innan hon betäcktes, det var så roligt och Isolde var så glad, jag grinade och tänkte bara en ritt till, sedan betäcker jag henne..

Feliczity och jag går omkull på en hopplektion över en studserie och jag blev halt, rejält halt.

Filipstadsritten 80 km med Feliczity gjorde ont på mig, men FZ var fin, hon förstod nog inte vad det gick ut på, tung sand och halt kärring på ryggen. Godkända, men jag sprang inte upp.. 12 km/h

Efter ytterligare en tid, slår jag upp min skada i benet när jag försöker fånga sonen som ramlar från sin stol och får ännu ondare. Rider med olika långa stigläder och har svårt att gå.

Rönningeritten 70 km med Isolde, red långsamt med Madde/Catanya och vi hade en trevlig ritt. Isolde kändes lite stel första slingan, men hade kommit igång ordentligt till 2:a och travade upp fint, i slutbesiktningen var hon muskulärt lite trött men fick tummen upp. Jag jätteglad, våndor för om jag skulle betäcka eller inte. Stel i mitt onda ben.

Fornaboda 80 km med Feliczity kändes lång i värmen, men nu hade hon greppat lite och var pigg hela tiden, ökade till 13,2 km/h. Jättenöjd.

Härjedalsritten 65 km med Isolde, jag tror nästan att det var säsongens höjdpunkt. Bitvis svår bana, glad häst, trevligt sällskap och en godkänd Isolde. Det är på något sätt inte så svårt att rida snabbt på en ny fräsch häst, men en härlig känsla att rida ännu en ritt med den som man nästan räknat ut. Nu var det defenitivt för sent att betäcka.

Rimboritten 80 km med Feliczity, hon kändes kalasfin, pulsade snabbt ner och det var roligt att rida på sin gamla hemmabana.3:a i DM. ökade till 15 km/h Dock slog hon sig på insidan av ena fram strax under knäet och blev svullen på kvällen, var på klinik 2 gånger, inflammation där slaget tagit som sprutades med kortison som hävde hältan, ingen mera ritt.

Vasaritten 80 km med Isolde, red för fort ca 15-16 km/h, banan var så fin och hästen så glad, markerar i första grind och vi åker hem. Blir arg på mig själv för att jag glömde min plan!

Karolinerritten 80 km med Isolde. Lite tuffare bana och tyckte att hon stundtals kändes lite orytmisk i traven, travar upp bra på upptravningarna och blir godkänd i slutbesiktningen. 11 km/h. Jag trodde jag klarat 4000 godkända men det saknas 30 km..

Summering; Nya Feliczity motsvarade mina förväntningar mer än väl, var mycket trevlig på tävlingsplatserna och väluppfostrad, god old Isolde gick att damma av och tävla utan att "tävlingsrida" och vi hade kul ihop utan att ha konditionstränat inför säsongen.

Hm, gick väl inte alls som planerat direkt...

Grytritten 44 km CR - Genomför ritten på en mkt pigg & glad Queen utan problem.

Dock blir hon mkt halt och svullen i vänster bak ca 2 veckor efter ritten. Om det har något samband med ritten eller om hon gjort sig illa i hagen vet jag ej. Kollas på klinik, röntgen och ul, inget hittas. Bra efter 5 dgr med inflammationshämmande pasta.

Härjedalsritten 95 km - Queen jättepigg och fin, tills 3.e sträckan efter 60 km då hon totaldör och vägrar gå ut ur grind. Får iväg henne men hon vill inte alls gå, bara tjurar och jag blir orolig och undrar om hon kan ha fått korsförlamning (haft förr) eller andra känningar? Så vi bryter tyvärr.

Visar upp för vet och hon är så fin så, inget fel på henne heller. :smirk: Det var ant bara tjurighet, hon hade tappat motivationen.

Sedan dess har hon känts jättefin, men det har ej blivit någon fler tävling då min ekonomi varit KASS pga att jag separerat med min ex sambo & det är rätt tight ekonomiskt att bo själv i början. Plus att bilen krånglat och jag fått lägga x antal 1000.- på den i sommar. :(
Och nu när jag börjar komma på fötter igen så är ju tävlingsäsongen slut -skrattretande, javisst.

Men vi får ladda inför nästa år.

Jag är jättenöjd med min säsong trots att det inte blev som planerat i slutet.

Mösseberg gick Razzen PP 3 mil med min trogna hinknisse Jonna.

Vedemaritten 8 mil lungt tempo. Jag är jättetrött sista sträckan, ramlar framåt och har ont på skenbenen av fendrarna. Patrik som rider med lånar ut sin T-tröja som jag lindar runt benet. Gentleman! Sadelmakaren hjälper mig att flytta fram stigläderfästena.

Göingeritten 8 mil. Sista sträckan jättejobbig.

Hökensåsritten rider grannens tös Ewelina PP 3 mil. Kul att vara hinknisse till sin egen häst!

Rökulla 8 mil, Sista sträckan jobbig, men ändringen av stigläderfästena gjorde underverk.

Så var vi redo för första 12 milen med Razzen. Rättare sagt, han var redo men inte jag! Jag hade gett mig tusan på att orka och var ute o cyklade på kvällarna, men vid ett träningspass med Razzen ramlade jag av och bröt benet. Slut på säsongen för mig! Min trogna hinknisse Jonna rider 5 mil CR på Karoliner. Jag hoppar omkring på kryckor.

Simlångsritten rider min kompis Gunnar 8 mil på Razzen, som han bara haft i 2 veckor nere hos sig o med sadel som är ovan. Jättebra!

Och vet ni vad! Razzen är godkänd på varenda ritt! Han har sedan sin debut 2003 bara haft godkända ritter (jag har ridit fel en gång). Helt underbart!

Gipset är borta och nu blir det skritt ett tag. Ärligt talat - Razzen var färdig för 12 mil, men det var inte jag. Jag borde ha lyssnat på min kropp när den alltid tog nästan slut på sista sträckan. Men han däruppe satte krokben för mig, så det är bara att lyssna och satsa på sin egen kondition nästa år om man vill ha med en 12-milare i programmet.

Tack alla ni tävlingsarrangörer och alla som har hjälpt mig för en jättefin säsong!

Lilian

Jag är nöjd med min och Williams säsong.
Vi började med
Nybyggetritten 50 km i ett makligt tempo, så att jag skulle kvala för 80 km. Inga problem så på
Filipstadsritten red vi 80 km. Jag underskattade underlaget och det blev lite segt mot slutet. Skittråkigt att behöva dra ner på tempot sista slingan, jag kände mig som världens klåpare. Stackars William gjorde sitt bästa, och jag fick en nyttig läxa. Men vi blev godkända och kom 2'a i DM.
Sedan åkte vi till
Hökensåsritten och red 50 km. Förutom att jag och William hade lite skilda åsikter om vem som bestämde tempot var det en jättebra runda. Red enligt planen, och efter ett roligt upplopp där William piskade en elithäst (skryt skryt ;) ) så kom vi 6'a.
Säsongen avslutades på
Rimboritten där vi red 80 km. Efter att ha fått kämpa mot en alltför ivrig häst på Hökensås ändrade vi lite här. Vi bytte till ett annat bett och startade ett par minuter efter klungan gav sig av. William fick gå själv i nästan alla 80 km, men var lika glad och nöjd för det. Det trillade ner massa poletter hos både honom och mig och vi kunde inte fått en bättre säsongsavslutning, trots att vi kom tvärsist (men godkända) i mål!!

Det enda som är lite tråkigt är att jag inte hann med en ritt till, men det var kul att stanna hemma och arrangera Sydnärke också, även om Simlången och 80 km till lockade...

Ja, det är konstigt. När jag fick reda på att Zadac var skadad, ja, då blev man liksom extra tävlingssugen.

Fast just nu är jag glad över att ha två på "halvfart" (mest promenadridning, Zadac för fortsatta läkning och Zlota som ska igen efter fölningen)
Då vi köpt hus som ska renoveras och pappa som tagit alla mina krafter.

Ja, jag känner så. Det kan vara lite skönt med en paus från allt hästeri. Själv säljer jag nog min unghäst på fredag och har då bara kvar Mille. Då blir det en vinter av promenadridning och han skall få stå på inhyrd stallplats. En där jag får mockningen gjord 4 dggr i veckan (troligtvis om jag ej hittar en bättre) - och jag kan bara i princip åka dit och rida. Så det blir lugnt för mig ett tag. Skönt hoppas jag. Annars får jag väl skaffa mig en ny unghäst i vår. :D Hoppas inte gubben ser det där om ny unghäst. Det har jag i så fall aldrig sagt.

Hälsning Maja

Senast ändrad av en moderator:

Kul för dig det där med unghästen :) !

Min säsong vart lite avbruten men på ett bra sätt:

Nybygget 50 km T:
Har ny häst och kollar hur han gillar distansen.
Tar det lungt och fint och blir godkända.Hans första tävling och är lite stökig på vet-området och vill inte vara still men annars skötte sig fint.

Filipstad 50 km T:
Vill rida lite fortare än sist och han känns bra hela vägen även om banan är rätt tung för oss ovana sandridare.
Är mycket nöjd med godkänd ritt.

Det vart min sista ridtur för året då jag är gravid det kändes bra att avsluta ridandet med flaggan i topp.
Fick mina godkända ritter som jag ville ha och är nöjd.

Att sedan lillsyrran tar över och det går hyfsat bra förutom krångel med tappskor,sulor och hältor på tävlingarna så är Callippo en trevlig individ att tävla med då han är lugn och schysst i grinden och på området.Något kroppsligt tung men bär sig fint och gillar att tävla.

Blir nog ingen elit häst men 5 och 8 ska han nog kunna gå under åren i kombination men hoppning som han gillar.
Lite allround sisådär va man nu orkar med sen när man kommer igång med ridandet om nu syrran släpper honom om något år eller så.

Ska kollas upp av vet. om det är något annat som lurar bakom hältorna annars blir det satsning på distans 8 mil nästa säsong med syster...

Tack för all hjälp, syrran...:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Tack själv för lån av häst och träning :bow: !

El sobra, 6 år.

Sobra & Alexandra startade året med:
Hearitten CR40 km:
Ritten gick ganska exakt som planerat. Planen var att genomföra den på 10 km/h och genomsnittshastigheten blev 9.8 km/h.

Sobra & Camilla har startat på:
Filipstadsritten T50 km: Godkänd & 16 plac, 12,7 km/h.
Planen var att rida på ca. 10-12 km/h beroende på hur det kändes. Sobra kändes bra förutom att hon hade svårt att ligga först och dra, men bara hon hade någon framför sig gick det som tåget. Hon har en spökperiod nu när hon ser "spöken" överallt.

Fornabodaritten T50 km: Godkänd & 10 plac, 11,7 km/h.
Till denna ritt så bävade vi lite för värmen och fick lov att känna oss för lite. Sobra hade en 1 på hudturgor i alla besiktningarna, så slutsatsen av det verkar vara att hon klarade värmen ganska bra. Tyvärr så fick jag problem med mitt vänstra knä i slutet av första slingan så den sista slingan gick på ren och skär vrånghet!:devil:

Vasaritten T50 km: Godkänd & 12 plac, 12,2 km/h.
Allt flyter på bra och det känns jättebra med Sobra. Tyvärr så får jag håll mot slutet av första sträckan så jag höjer fendrarna ett hål och det innebar att jag fick rida nästan hela sista slingan med benhinnor som kändes som någon satt med en gasolbrännare riktad mot framsidan av benen!:eek:

Sydnärkeritten T50 km: Godkänd & 9 * plac, 13,8 km/h.
Allt känns bra med både häst & ryttare :angel: och vi höjer tempot lite och det fungerade bra. Går i mål och det känns bara bra att få avsluta säsongen på detta sätt!:banana: :bump: :banana: :bump:

Filipstadsritten, Vasaritten och Sydnärkeritten ingick i Folksam Cup där vi blev placerade på en 6 plats. På Sydnärkeritten fick vi en 9 placering i klassen som var den sista placeringen av 30 startande.
Summering av denna säsong är att vi har genomfört de ritter som var planerade och är nöjda med resultaten från de ritterna. Vi har haft ett ungefärligt mål till varje ritt och har ridit efter det utan att tänka på hur andra har ridit. Med andra ord så har placeringar varit oväsentliga, därför var det lite extra kul att det blev en placering på Sydnärke och en i Folksam Cup!
Camilla

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Macken22
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 080
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte