Sulaatik's Fireball och Mermaids Jeroen??

lektra

Trådstartare
Dessa är New Forrest hingstar i holland vad jag vet Sedan är det nollställt. Har en avkomma till Fireball med morfadern Jeroen så jag skulle vilja veta allt av ni som kan New forest aveln???

:bump:

Sv: Sulaatik's Fireball och Mermaids Jeroen??

Om du går in på Danska Newforestföreningens hemsida och tittar på deras godkända hingstar så finns Sulaatik´s Fireball med där. Han står på Katrinelunds hingststation i år.

Morfadern Mermaids Jeroen He Stb 138 var född 1976, brun, 146 cm. Uppfödare N.Calis te Blaricum. Han godkändes i Holland 1979 och var i avel tom 1990 då han dog. Han betäckte under denna period 210 ston och är bla far till hingsten Anydale Nico He Stb 186. Jeroen var e Burton Honey's Sportsman He Imp 74 u Warren Marmaid Imp 1620 - Fernhill Chief NFS 836.

Vid verrichtingen 1982 som jag antar är någon slags besiktning/bruksprov fick han följande poäng:
Karakter 9
Temp/geh. 8
houd/temp 7
stap 8
draf 7
galop 8
vrij spr. 9
spr. o.d man 9
terr.rit 9
alg. indr 8
premie A

Jag skrev av det sista direkt från holländskan så riskerar jag inte att göra några felöversättningar :smirk:

:bow: :bow:

Tack båda två...

Om någon har mer är det bara att slänga in. inget stillar min nyfikenhet

Hej:)
Jag har en ponny som heter Alex och han är från suulatik's fireball och mermaids jeroen! han är en maxad c-ponny 139,2 ;)
jag tävlar hoppning mest med han och har bara tävlat nån gång lite dressyr..

Jag skulle också vilja veta lite mer om det finns några syskon till honom

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Avel Hej jag är lite ny på detta med betäckning men jag funderar på att betäcka mitt new forest sto Casandra III som är en renrasig new...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag undrar om det är någon som vet om det finns en New forest hingst på gotland som är tillgänglig för avel? Har sökt en del på...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: NewForest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden