Sugen på att köpa tinker..

lobell

Trådstartare
Jag är så sugen på att köpa en tinker. Var en sån som fick mej att börja rida efter 22 års uppehåll :)
Ska ha den till skogsmulleridning här hemma, och har fått höra nån gång att försäkringarna tydligen ska vara riktigt dyra..
Nån som vet om detta stämmer?

Sv: Sugen på att köpa tinker..

Aldrig hört det, kallblod brukar vara betydligt billigare än halvblod att försäkra.

Ring och kolla med försäkringsbolagen, de ger fina prisförslag.

Inte sant.

Nu har jag iof. mängdrabatt på mina hästar men å andra sidan så kostar 3 utav de tillsammans detsamma som mitt fullblod kostar ensam,å då är fullblodet inte "A1'ad" utan har Begränsad liv+vet.vård istället.

Mmm jag har en kallblodskorsning och en svensk ridponny.
Båda har exakt likadan försäkring.
Kallblodskorsningen kostar en tredjedel av ponnyns:crazy:.

/J.

Vad är inte sant? Jag fattar inte riktigt :confused:

Att kallblod är billigare än halvblod? Eller att tinkrar är jättedyra?

Jaha...jag fick höra att - köp inte tinker för dom har jättedyra försäkringar..så då har jag trott det.
Ska ringa mitt försäkringsbolag på måndag och kolla då! :)

Jag har bara köpt äldre hästar hittills men är nu sugen på en yngre då jag vill ha hästen länge..
Samtidigt vill jag ju ha en trygg och lugn häst eftersom jag kan vara lite osäker...hur gör man för att få det att gå ihop :confused:

Det är inte priset på hästen utan försäkringskostnaden som jag hört skulle vara väldigt dyr.

Tinker e absolut inte dyra i försäkring...
Jag kan varmt rekomendera denna ras!!
Har själv 2 stycken, ett underbart sto o en underbar valack (han ska tyvär säljas pga total tidsbrist...)
Jag har aldrig ångrat mitt val av ras o dom e så totalt underbara o går att anv till allt...
Lycka till med ditt hästköp!!!

kl

Håll er till ursprungsfrågan som gäller försäkring.
Tråden är inte menad som bildtråd, annonstråd eller annat.
Har nu rensat och förväntar mig att diskussionen håller rätt köl.

mvh
moderator
mysko

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 935
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Tuvstarr
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022