G

glee

Nu börjas det igen, med fyrverkerierna..

Visst, det går inte att komma undan dem när man bor i stan. Men när de skjuter precis utanför huset blir jag så ARG.

Funderar på att sätta upp lite lappar om vilka lagar som gäller, men det är väl inte till någon nytta...

Vart vänder man sig om folk bryter mot lagen och skjuter i tätbebyggt område? Man kan ju inte direkt ringa 112. Ska man springa ut och ta folks namn & telefonnummer och polisanmäla dem? :devil:

Sv: Suck

Får väl se hur arg jag blir imorgon. :angel:

Nej, men det vill jag inte göra. På valborg är det säkert många som ringer 112 och har lite mer akuta ärenden.

Sv: Suck

glee skrev:
Nu börjas det igen, med fyrverkerierna..

Visst, det går inte att komma undan dem när man bor i stan. Men när de skjuter precis utanför huset blir jag så ARG.

Funderar på att sätta upp lite lappar om vilka lagar som gäller, men det är väl inte till någon nytta...

Vart vänder man sig om folk bryter mot lagen och skjuter i tätbebyggt område? Man kan ju inte direkt ringa 112. Ska man springa ut och ta folks namn & telefonnummer och polisanmäla dem? :devil:

ehh, fyrverkeri OCH Valborg???? :confused:

Har jag aldrig varit med om......

Skönt man har hund som inte bryr sig ö.h.t. om sådant (Saluki)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 738
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Var har ni era transportburar till katterna, särskilt ni som bor i lägenhet med innekatter? Jag bor trångt och har mina i förrådet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 220
Senast: ptr
·
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 717
Senast: Raderad medlem 6459
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka