Jamtland

Trådstartare
Jag som inte skulle ha något mer varmblod... :crazy: Gissa vem som hämtade en slakthäst förra veckan? :angel: Gissa vem som står här med ett långbent tvåårigt vamblodssto? Som sambon dessutom blivit kär i (och jag också)... :love: Så gick det den övertygelsen. Mina vänner skrattar åt mig... :D Men vi ska vinna Elitloppet om ett par år!!! :bump:

Jenny

Sv: Suck...

Hann du sälja utrustningen?

Jag hittade din annons på Blocket. :p

Ja, det går aldrig som man tänkt sig...

/// ghost

Utrustningen måste säljas ändå pga den urusla ekonomin... :( Har fått löfte att låna till den här damen när det blir dax. Lär ju bli ett par år med grundträning först, häststackarn växer så hon inte når ner till backen med snoken! ;)

Jenny

Jag sätter en femma på att den stod i en hage och såg alldeles borttappad ut?!

Det blir säkert bra med den där damen.. vart hittade du henne?
*nyfniken*

Om du menar den ekonomiska lyckan så nej... Men i övrigt är jag riktigt härligt genomlycklig! Jag har fått kompromissa en smula, storhästarna ska få äta hösilage i vinter då det är billigare. Jag vill helst ge dom hö, men, men.

Sen försöker jag sälja ALLT som är löst som jag inte absolut MÅSTE ha kvar. Trist då en del saker har högt känslomässigt värde för mig.

Att sambon har tokfastnat för "Bimbo" som vi kallar nya hästen gör ju att han kan tänka sig att betala lite han med. Han köpte henne ett nytt vintertäcke igår! :)

Så än har vi inte näsan över vattenytan, men det blir väl...

Jenny

Det var min underbara ponnykusk som ringde och var ledsen för dom kunde inte ha kvar henne och då skulle hon slaktas. För den ungen gör jag (nästan) vad som helst! Hon är fantastisk. Det var meningen att jag skulle ta hem henne och omplacera henne (hon är faktiskt ute på annons) men både jag och sambon är rörande överens om att hon inte ska flytta någonstans... ;)

Jenny

Ensam?!?! *asgarv* Nu har vi sex hästar, inget stall (Eller jo, två stycken för att vara noga, men det är med skohorn för att hästarna ska få plats...) Och vagnar och slädar över hela gården. Även om allt är till salu har jag inte fått så mycket sålt än. Men jag hoppas att det blir...

Det röstar jag också på!!! :bow: :bump: :banana: Mästertravare till MIG!!! Vi ska ut och tömköra i morgon (om jag inte fått en sticka i stortån, gör ont som faan just nu) så jag får väl återkomma med recensioner då... :devil:

Jenny

Jag vet... Men i brist på annat att lägga pengarna på (ha ha ha) så är det ju värt ett försök...

Jenny

Det är en bra fråga! Kommer inte ihåg just nu, men det är ju en här som vet.

Lilla damen är MYCKET vettig i huvudet i alla fall. Vi var ute och tömkörde samt körde med släpskaklar idag, och hon var så duktig så. Rädd om benen som fan, men LYSSNADE på oss och även fast hon blev rädd så tänkte hon noga efter. Så vi är så nöjda så. kommer att bli en bra körhäst!

Jenny

Jamtland skrev:
Utrustningen måste säljas ändå pga den urusla ekonomin... :( Har fått löfte att låna till den här damen när det blir dax. Lär ju bli ett par år med grundträning först, häststackarn växer så hon inte når ner till backen med snoken! ;)

Jenny

Du kanske köpt en älg! :idea:

Nä, skämt åsido, Lycka till!! :)

Vem vet, vem vet... ;) Hon har lite älglika ben... Underbar är hon iaf. Och efter Carmody Lobell är hon.

Jenny

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 119
Senast: alazzi
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 451
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 717
Senast: Raderad medlem 6459
·
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
3 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar