P
*pilturs matte*
jag börjar bli trött på skador... min häst hade svullet öga idag, så efter behandling fick han gå ut i hagen igen, alltså ingen ridning. Och förra veckan fick han upp en hälta från en senskada han hade i somras. Precis när vi börjat komma igång. Men det verkade inte vara så allvarligt och då han var bra två dagar efter började jag rida en helt frustrerad överpigg pilt i torsdags. Undrar vad jag gör för fel, det senaste halvåret har han haft en hovböldsrest som kommit upp, senskada på hö.fram, lindrig som tur var men två månaders vila... problem med ett bakben, gallor i alla fyra, och nu ögat. Veterinär har självklart vart med i alla händelser utom ögat, och senaste kollen hade de sagt (jag kan inte vara med, har skola när veterinären är på stuteriet jag har min häst på.) att det inte var någon fara, att hans ben inte var hundra, lite svampiga osv men att det bara var att rida på då han inte tar någon skada av det. Skönt, men det känns ju inte riktigt bra när han inte är helt bra. Då blir det bara känslan att man förstör honom istället... Har alltid dåligt samvete för detta, även om vissa säger att det inte går att vara mer rädd om sin häst som jag är =) är alltid nojig med saker andra inte tycker är lika viktigt. Är det någon mer som har detta problem med sin häst elelr är det bara min piltur som lyckas skada sig på allt och alla?