Suck, troligtvis ytterligare ett tragiskt hundöde

Sv: Suck, troligtvis ytterligare ett tragiskt hundöde

*lån*

Detta var det "bästa" jag läst på länge :D

Kraelskbjörnhund är en Finsk spets som framavlades för jackt av björn och är korthårig.

*Asgarvar*

De vet inte ens vad de olika raserna har för bakgrund och historik :crazy: *suck*

Sv: Suck, troligtvis ytterligare ett tragiskt hundöde

Men alltså, för det första handlar väl tråden ganska lite om att killen påstår sig vara allergisk, utan som jag uppfattar det handlar det om att att de två annonserna ser misstänkt lika ut (och dessutom är upplagda samma dag) och att det är otäckt många raser inblandade i en och samma hund. Det är oseriös blandrasavel så det skriker om det.

Ang. den påstådda allergin så tycker jag dock att det är väldigt märkligt att man redan efter en vecka kan vara så säker på att man är allergisk mot just hunden. Och även om symptomen tydde på det så hade i alla fall jag sett till att få det ordentligt utrett innan jag ens tänkte tanken på att sälja min hund. Knappast att jag hade tagit det så lättvindigt som att "jaha, nu nös jag. Bäst jag säljer hunden som jag bara har haft i en vecka". (Nej, jag känner inte killen ifråga, men det känns nästan som att det kan ha gått till så. Om annonsen nu är sann, vill säga.)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
14 048
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Har hittat nåt konstigt i munnen på gamla hunden. Det sitter i ovankäken, under läppen, ganska långt framme. Det blöder inte, varar...
Svar
17
· Visningar
6 872
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka