Suck, troligtvis ytterligare ett tragiskt hundöde

Sv: Suck, troligtvis ytterligare ett tragiskt hundöde

Nu är det som sagt 4 raser i hunden, den kan bli hur snäll som helst men den kan oxå bli en vandrande dynamitbomb.
Ehum, jag får det till sju(7!) olika raser som är inblandade.
Schäfer, karelare, rottis, dobber, collie, alaskan malamute och golden. :eek:

Ok, samma valp finns med i bägge annonserna. :smirk:
De är dessutom inlagda samma datum.

Senast ändrad:

Ehum, jag får det till sju(7!) olika raser som är inblandade.
Schäfer, karelare, rottis, dobber, collie, alaskan malamute och golden. :eek:

hm, hur läste jag? jag fick det till 4 men då är det ju mycket värre nu!!!

Men då verkar ju min teori stämma :smirk: vad förvånad jag blir :smirk:

*KL*
Detta är helt klart min framtid, hon tjänar, om jag kan räkna, 42'000 på denna kullen... Minus lite utgifter för vet.kostnader.

Shit va lukrativt!

:angel:

jag tycker bara det är en så oseriös annons så jag kan gråta
"3.500 kr /sötnos"
Sen är de ju som folk säger, det är ett lätt sett att tjäna pengar nu förtiden. . . .

ehh de va inget.. haha. alindra trött å skrev fel *skyller på idiotkosten jag äter just nu*

Mm.. såg just det och ändrade *skratt*.. värst va snabb du va då ;):p

*KL*
Detta är helt klart min framtid, hon tjänar, om jag kan räkna, 42'000 på denna kullen... Minus lite utgifter för vet.kostnader.

Shit va lukrativt!

:angel:

Om hon får sålt alla. Blir lagom festligt för henne om hälften är kvar om en månad eller två.

Nån annan som tycker valparna ser lite hängiga ut...? Lite "nere" på nåt vis... Kanske för att dom sitter på ett bord, får vi hoppas... Skulle vara intressant med en uppföljning av detta...

Menar killen allvar?

"Hej jag har precis köpt en hund och upptäckte att jag var allergisk."

:rofl: Yeah right.

Tar väl ungefär en vecka att inse att man inte ids springa ut med en icke rumsren valp var tjugonde minut, eller torka kiss och bajs... Eller också ÄR han allergisk?

Nån annan som tycker valparna ser lite hängiga ut...? Lite "nere" på nåt vis... Kanske för att dom sitter på ett bord, får vi hoppas... Skulle vara intressant med en uppföljning av detta...

På första bilden så Ser det ut som ett veterinärbord som 2 av valparna sitter på. Kan ju vara så att de blev vaccinerade osv. den dagen alla bilderna togs, så det kanske är vaccinet som 'verkar' och dom 'smälter' dagens stora äventyr...? Eller nåt, jag spekulerar bara:angel:

Tycker dock att det hela verkar mkt. skumt men båda dessa annonser...?:crazy:

Varför då?

Kan ju vara mycket väl så att han är allergisk, valpen är ju trots allt 9 v bara, det är mer troligt att allergin gjort sig till känna Nu, än när hunden är runt/över året gammal.

Knappast troligt att de vet de är allergiska efter så kort tid. Hundar brukar ju inte vara så starkt allergen att man får anafylaktisk chock (och då hade hunden inte varit kvar där kan jag säga) så att de vet de efter en vecka max.. nej det är knappast troligt. Om man köot en hund & vill vara säker på om det är förkylning eller allergi tar man blodprov och då ska man iväg och ta det och sen få testresultat. Och få symtom innan dess, inte att förglömma.

Och senaste jag såg på blocket var för övrigt en superfin hund reggad i sverak. Hur tusan nu nån lyckats med det..

Hmm, jag förstår inte riktigt ironin i den här tråden. Jo, till en viss del, men KAN han verkligen inte vara allergisk då?

Jag köpte två marsvin en vecka innan jul. Det tog mig en dag att börja nysa, men eftersom jag ALDRIG varit allergisk mot något djur, jag har haft många hundar, katter, kaniner, hamstrar, möss, råttor och hästar och även höns, så förstod jag inte att det var allergi.

Men nu visade det sig alltså att jag är allergisk mot marsvin :crazy:. Jag fattade inte det föränn i förrgår, trodde det var en envis förkylning :angel: Det tog bara en timme för mina besvär att sakta försvinna, så fort marsvinen var ut ur huset, det finns alltså andra sätt att upptäcka allergi än att åka till farbror doktorn och ta allergitest.
Menar ni på allvar att jag alltså skull först ta pricktest och sedan köpt marsvinen? Skulle jag då alltså på något sätt anat att jag var allergisk mot just exakt marsvin? Har ni verkligen pricktestat er innan varje djur ni köpt?
Det är ju inte så att ett allergi test gäller för resten av livet, allergi kan ju helt plötsligt bara dyka upp, se på mat allergi, jag har en kompis som helt plötsligt inte tål ägg. Alltså hon har utvecklat allergi i vuxen ålder och hon höll på att dö en dag, men hon kanske skulle ha testat sig innan hon åt pannkaka för "femtioelfte gången" i sitt liv?

Så som sagt jag fattar inte allergi ironin, så roligt är det inte att upptäcka att man är allergisk, fan jag fick panik, jag har tre hundar, 4 katter och 5 hästar, det skulle vara ett hårt slag om jag måste göra mig av med dem...

Om jag hade varit allergisk och det visat sig en vecka efter att jag fått hem min hund, då hade nog hennes uppfödare släpat sig till oss på hörntänderna för att få ta tillbaka henne. (Om detta hade behövts). Jag tycker det är OERHÖRT oseriöst att ens köpa en hund från ett ställe där det stödet inte finns, för att en vecka senare annonsera ut den på blocket.

Det är precis på detta sätt smuggelhundar säljs. Unga djur som i värsta fall bär på smittsamma sjukdomar smugglas in i landet, och eftersom man inte har föräldradjur eller papper att visa upp så säljs de via annonser medsnyfthistorier a la "Köpte valpen för en vecka sedan, måste nu flytta utomlands, papprena har inte hunnit komma än." Vips tycker någon synd om den, vips är det ok att den kommer ur en baklucka, och papper lär man aldrig få se.

Just denna absurda blandning ligger nog inte tio i topp på smuggellistan, så det här är nog en svenskfödd kull, men annonsen blir inte direkt mindre skum av att uppfödaren annonserar med samma bilder, samtidigt som köparen gör det.

Visst är det tråkigt med smuggelhundar och blandras "avel", men ändå så går det inte ihop med allergi ironin. Visst folk tycker att det är jobbigt och sedan säljer hunden vidare och sedan skyller på allergi etc, jag fattar, MEN om nu det är så att han verkligen har allergi och inte ens fattar att han kan lämna tillbaka hunden, ingen som tänker spekulera i det scenariot?

Det är så synd att folk inte kan få sätta in annonser på sina djur utan att bli förlöjligade på ett forum.
Jag såg en som sålde en 12 årig renrasig hanhund för 500 kr, visst jag tyckete säljaren var ett pucko, men inte sätter jag ut den på ett forum för att sedan låta alla sitta och spekulera och exakt hur dum denna människa är. Nu nämner jag det, men inte var och inte heller länkar jag till annonsen för att verkligen peka ut den skyldige.

Så om jag sätter in en annons på mina marsvin, pga allergi, är det då för att jag inte aaaaanade hur enormt otroligt svårt det är att ta hand om dem, nää det är pga allergi och jag är uppriktigt sagt väldigt ledsen för det.

Vill man diskutera en annons kanske man kan plocka ut bitar ur annonsen för att sedan diskutera hur enormt dumt det är med diverse försäljningar, sedan behöver man inte heller nämna från var man har hämtat annonsen. Visst, den som säljer kanske skulle behövas hängas ut, men den stackaren som köpt för att sedan inte veta vad den ska göra, räcker det inte med att det blev skit av allt med valpen?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
14 048
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Har hittat nåt konstigt i munnen på gamla hunden. Det sitter i ovankäken, under läppen, ganska långt framme. Det blöder inte, varar...
Svar
17
· Visningar
6 872
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka