suck.. blir lite deprimerad..

Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Menar du allvar?

Tror du inte hon visste att hon sökte jobb när hon planerade hundköpet? Hon lär ju ha hunnit bli kallad till intervju lagom tills vovven hämtades. Vad är det för planering? En hund vet man ju att man ska ha typ några år, kanske 10 år eller nått, så då ska man planera efter det.

Om man nu inte tycker att det är ok att en hund byter ägare lite då och då under sin livstid. :(


Det är inte ett bra beslut, det är ett förhastat eller oigenomtänkt hundköp. Antagligen.

Ja, jag menar allvar. Jag anser fortfarande att det är bättre att sälja en valp än att låta den sitta ensam 8h/dag om så är fallet och det inte går att lösa på nåt annat sätt övh. Då har man helt enkelt inte tid med en valp/hund.
Dålig planering, visst, men människan kanske hade en plan från början att det skulle ordna sig med hundvakt, jobb osv. och så gjorde det inte det och då tar människan beslutet att sälja valpen istället och i det fallet ser jag det fortfarande som ett bra beslut.
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Puttar upp. Sybia- vilken ras har så höga parningsavgifter?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 688
Senast: Heulwen
·
S
Hoppning jaa, Jag kanhelt enkel säga såhär. Min ponny kan få crazy damp eller vad man nu ska kalla de... Men jag tar de från början... Typ...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: soft_sensation
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp