suck.. blir lite deprimerad..

Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Å herregud... jag som just skrev om dyra blandisar! Jag blir alldeles matt...
Är det dyra lksaker bara för att de är små?
Helt sjukt att hundar blivit en mode accesoar. Vad händer med alla småttingar när det blit omodernt att ha en liten hund?!:devil:
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Bortskämd snorunge som upptäckte att en liten hund inte BARA är en accessoar utan ett LIV som kräver en del ansvar? *fördomsfull*
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Håller med dig.

Undrar hur stor roll uppfödaren spelar. Eller är det en polsk import kanske.

12 veckor och tredje hemmet... :(
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Blir nästan sugen på att svara på annonsen och fråga vad som är fel...
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Och nu har jag gjort det. Passade även på att fråga vilken kennel han kom ifrån, om han var reggad, avmaskad och vaccinerad...
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Har inte fått svar än. Återkommer om/när jag får det :)
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

*KL*
Usch ibland ( när jag har tråkigt/sjukskriven) brukar jag sitta och svara på just sådana annonser ...

Man blir bara så himla ledsen på allt ibland :(
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Men... :confused:
Det kan ju vara vad som helst som gör att hon måste sälja hunden,
ändrade familjeförhållanden m.m
Att hon inte skriver så mycket i annonsen kanske beror på att hon vill berätta mer om hunden med de som är seriöst intresserade per telefon istället.
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Jo man kan ju hoppas att hon är seriös, men annonsen luktar ju tyvärr inte speciellt seriöst...
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Har man inte såpass stabila familjeförhållanden att man måste göra sig av med hunden redan efter ett par veckor tycker jag att det är minst sagt oseriöst att skaffa hund i det läget.
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Inte för att jag tror att det är på det viset, men du har helt rätt! Varför ska vi måla fan på väggen när vi inte har en aning om hur det ligger till...
Tyvvärr är nog chansen större att det är nåt tok, men skönt att se att någon av oss tror på det goda hos människan!
:bump: :banana:
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

kl

Ja kanske är dum på nå vis. Men va är de som verkar skumt med annonsen. Hunden ser ju inte ut att må nå dåligt?? Men ja kanske har missat nått.

Men tyvärr så finns de ju mycket konstiga annonser ute på djur. Men ja kan inte se nå värre med denna.
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Nu har det dykt upp en ny trevlig småhundsannons..
http://www.blocket.se/vi/11173417.htm?ca=11_s

En tvåårig chihuahua-VALP? Börjar fundera om det är ett hemligt eget språk bland jag-vill-ha-en-liten-hunddocka folket.

Regler jag hittat:

-är det ett uns chihuahua i hunden är det en chihuahua-korsning. Även om det är 75% papillon.
-hundarna är alltid "söta"
-visas gärna på bild i kläder om de är äldre (jag har inget emot kläder som princip men det är vanligt i såna annonser)
-nu är vuxna små hundar uppenbarligen valpar för gott..

etc etc :devil:
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

kl

Ja kanske är dum på nå vis. Men va är de som verkar skumt med annonsen. Hunden ser ju inte ut att må nå dåligt?? Men ja kanske har missat nått.
.

Nej det vore väl för hemskt om nån satte ut en bild på en hund som ser ut att må dåligt!! :eek: extremt osmart vore det också!

Nej, det jag reagerade på var att valpen var så himla liten. Det var att ge upp snabbt, vad anledningen än må vara. Så då kändes det som att det var en hemskt ogenomtänkt grej a la "jag vill ha en bebishund".. Så bilden på den i tröja blev jag lite ledsen av, den såg så liten ut & tröja hade de minsann kunnat köpa.. blev lite bitter & ledsen över dessa små djur som så många inte verkar förstå att det är riktiga hundar det med. Det är inte ovanligt alls att den typen av hundar inte tas ut på promenader regelbundet här i stan, jag vet två som kissar på handdukar på golvet & en som bott i ett badkar :cry: (men som tack & lov nu är såld till en bekant, det var så vi fick reda på det).

Sen kan jag vara ute & cykla om just den här- det hoppas jag att jag är.
 
Senast ändrad:
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Nu har det dykt upp en ny trevlig småhundsannons..
http://www.blocket.se/vi/11173417.htm?ca=11_s

En tvåårig chihuahua-VALP? Börjar fundera om det är ett hemligt eget språk bland jag-vill-ha-en-liten-hunddocka folket.

Regler jag hittat:

-är det ett uns chihuahua i hunden är det en chihuahua-korsning. Även om det är 75% papillon.
-hundarna är alltid "söta"
-visas gärna på bild i kläder om de är äldre (jag har inget emot kläder som princip men det är vanligt i såna annonser)
-nu är vuxna små hundar uppenbarligen valpar för gott..

etc etc :devil:

Men den lilla saken va att bra söt åxå =)

Som ni kanske märker är ja en såndär bortskämd snorunge med liten hund med kläder =)
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Har man inte såpass stabila familjeförhållanden att man måste göra sig av med hunden redan efter ett par veckor tycker jag att det är minst sagt oseriöst att skaffa hund i det läget.

Nä, men låt oss säga att det är en familjekris då?
Nån bror eller nån släkting utomlands som har blivit allvarligt sjuk/skadad och familjen måste åka dit på obestämd tid och inte har någon möjlighet att ta med sig hunden.
Jag tycker det är hemskt att folk tar sig så förutfattade meningar utan att ha någon grund, bara för att det råkar vara en valp och en populär hundras...
 
Sv: suck.. blir lite deprimerad..

Nej det vore väl för hemskt om nån satte ut en bild på en hund som ser ut att må dåligt!! :eek: extremt osmart vore det också!

Nej, det jag reagerade på var att valpen var så himla liten. Det var att ge upp snabbt, vad anledningen än må vara. Så då kändes det som att det var en hemskt ogenomtänkt grej a la "jag vill ha en bebishund".. Så bilden på den i tröja blev jag lite ledsen av, den såg så liten ut & tröja hade de minsann kunnat köpa.. blev lite bitter & ledsen över dessa små djur som så många inte verkar förstå att det är riktiga hundar det med. Det är inte ovanligt alls att den typen av hundar inte tas ut på promenader regelbundet här i stan, jag vet två som kissar på handdukar på golvet & en som bott i ett badkar :cry: (men som tack & lov nu är såld till en bekant, det var så vi fick reda på det).

Sen kan jag vara ute & cykla om just den här- det hoppas jag att jag har.

Sant, är även ofta små hundar som har en talang att svätta inne. Gör kanske stora vovvar åxå. Men ja har fått för mej att små är värre.
Å då blir de väl kanske lätt att folk som köpt dom som söt accesoar *stavas* fort tröttnar. Det är riktigt hemskt. Men nå skumt är de ju när den va så ung iaf. Man kan ju inte ge upp såå fort. ja kämpar med mitt lilla äckel som är i puberteten nu ja:devil:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 688
Senast: Heulwen
·
S
Hoppning jaa, Jag kanhelt enkel säga såhär. Min ponny kan få crazy damp eller vad man nu ska kalla de... Men jag tar de från början... Typ...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: soft_sensation
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp