Styrketräning

I

isse

Vad gör ni om det är styrketräning som står på schemat för dagen? Några speciella övningar som är extra jobbiga eller är det ut och klättra i skogen som gäller?

Jag vill stärka hela överlinjen på min häst och framförallt att han ska muskla sig på översida nacke/hals mer. Har kört fast och kommer inte på vad jag kan göra mer för att styrketräningen verkligen ska ta. Att rida hästen i form är självklart men nu är jag ute efter det där lilla extra muskelbyggarträningen. Några tips, ideer eller tankar är välkomna :laugh:

Sv: Styrketräning

Bommar :) Cavalettiträning är ju helt suveränt för överlinjen! Dessutom går det att variera i det oändliga både i tempo, steglängd, rak linje vs solfjäder, höjd på bommarna osv. Likaså går det ju att variera uppsuttet med arbete från marken.

Dock tycker jag att den gamla hederliga gratisträningen i skogen, över stock och sten, är den som ger mest och är roligast i längden. Rider man inte bara på de upptrampade stigarna så finns det ju en hel del bommar i skogen om man säger så ;) En liten avstickare från stigen varje uteritt med lite trixande och cirklande bland träden är en bra vana! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 538
Senast: Badger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar