Styngflugsägg...

_Eulalia_

Trådstartare
Någon som har nått bra trix att få bort rackarna så man slipper ha en gulprickig häst? Har skrapat med sån där ryktsten men det funkar ju inget vidare.

Sv: Styngflugsägg...

Jag skrapar/nyper av dem med naglarna. Går bra eftersom det inte rör sig om några större mängder. Försöker ta varje dag.

Jag tar det värsta med ryktstenen och skrapar/klipper med en sax för att få bort dom sista. Sen vräker jag på med pälsglans, fastnar inte alls lika många då.

Någon som har nått bra trix att få bort rackarna så man slipper ha en gulprickig häst? Har skrapat med sån där ryktsten men det funkar ju inget vidare.
Skrapar bort dem med ryktsten, inga problem alls - men det är stor skillnad på ryktstenar. :)
Vi kör med de svarta från Gr*nngården, har haft nån grå variant från nån lågprisbutik innan som var helt värdelös i jämförelse.

Liknande trådar

Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
289
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 620
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 458
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
628
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?