Stuterinamn på häst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Camzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 345
C

Camzan

Någon som vet om man kan/skall söka ett stuterinamn till halvblodsavel eller om det bara gäller ponnyavel, och hur funkar det med stuterinamn till halvblodsavel, behöver man vara registrerad med något där?

Sv: Stuterinamn på häst?

Jag har ett registrerat stuterinamn men det får jag bara ha på ponny. På hbl får man inte ha det. Där kan du lägga till något efter namnet men inte före. Mina ponnies heter Axlundas........ . Men på hbl skulle de få heta ................ af Axlunda. O det tyckte jag lät töntigt så då blev det ................. AX. tex Final Touch AX.

Man får ha stuterinamn på halvblod, däremot får det inte stå som suffix. Men får får man.

Men man får ju ha ett stuterinamn? Sen menade jag prefix, inte suffix. Skrev fel ser jag nu.
Skolan jag gick på döpt sina med gårdsnamn men fick inte ha det framför namnet. Så travarna fick det framför och halvbloden bakom. Men det var i mitten på 90-talet.

tack för svaren, var ungefär så jag trodde men har inte fått defenitiva svar när jag sökt på det. TACK!:)

Men man får ju ha ett stuterinamn? Sen menade jag prefix, inte suffix. Skrev fel ser jag nu.
Skolan jag gick på döpt sina med gårdsnamn men fick inte ha det framför namnet. Så travarna fick det framför och halvbloden bakom. Men det var i mitten på 90-talet.

Det var ju precis det jag skrev.:)

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 971
Senast: morgaine
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka