Status
Stängd för vidare inlägg.

Barnardo

Trådstartare
Jag försökte få lite svar tidigare gällande stuterier men känner att jag behöver lite mer direkta svar, så jag försöker igen!

Vad är det som krävs för att man ska kunna starta ett stuteri?
Vem ska man kontakta för att kunna registreras som stuteri?
Innebär detta några kostnader?
Vad tycker NI är det smartaste sättet att starta en stuteriverksamhet?
När man kommit igång med verksamheten, finns det möjlighet för inkomsterna att täcka alla utgifter?
Vilka säljer bäst - unga hästar eller äldre, mer utbildade?
Ska man bara köpa en gård och sedan utveckla den utefter hur stor verksamheten blir (förutsatt att det går bra), eller ska man sätta ett mål för hur stort det ska bli och sedan låta det bli så och inte mer?
Vilken ras tjänar man bäst på att avla?

Det finns massa frågor jag skulle vilja ställa. Detta är dels för min egen del, men också för att jag har ett projektarbete i skolan.

Jag har försökt hitta information på Internet men jag tycker inte att jag funnit någonting som är ren fakta på hur man startar upp stuteriverksamhet.

Skriv gärna så mycket ni kan och utefter vad ni själva kanske har eller vet.
Kan ni någon sida som utger den information jag behöver så länka till den! :bump:

Mitt projektarbete går helt enkelt ut på att jag ska ta reda på vad som behövs för att starta upp ett stuteri, hur många år det tar, vilka hästar man tjänar bäst på, om man måste utbilda dem osv osv... Det är ett stort område som täcker mycket så ge all information ni möjligtvis har!!

Tack på förhand! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 081
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 567
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 043
Senast: Squie
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama