Stuntridning ngn?

straumur

Trådstartare
Undrar om det är någon som håller på med stuntridning, eller känner någon som gör detta? Tycket det är otrolig intressant :bump: :love:

Ni kanske till och med tränar stunthästar? :idea:

Sv: Stuntridning ngn?

hehe precis som jag har skrivit, alltså om någon tränar stuntridning för film eller tränar stunt hästar för film?

hehe precis som jag har skrivit, alltså om någon tränar stuntridning för film eller tränar stunt hästar för film?
Marknaden för detta är i stort sett obefintlig i sverige. Jag och några vänner har hästar tränade för stunt men hur ofta spelas det in filmer med hästar i sverige?

Som inlägget ovan säger är marknaden i Sverige oerhört liten. Min häst är något tränad och har ridits av en stuntkille på en filminspelning där han bland annat föll av och liknande, men jag har aldrig aktivt satsat på att träna hästen för stunt till film, det han behövde lära sig lärde jag honom på plats.

Sen kan man ju kanske säga att tornerspel och eldshower är en sorts stuntridning fast för livepublik och det tränar jag och hästen mycket.

Jag gör en del grejor, se bla Arn bilderna på Vilse´s hemsida.
Men som Mnemneth säger så är det inte mycket jobb på filmsidan.
Det mesta får man köra på de spel och uppvisningar vi rider.
Så den träningen får ligga lite i skuggan av stridsridningen och tornespelsträningen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?