Stulna valpar

K

Karamella

Taget från ett annat forum:

4 stycken svart labradorvalpar klara för leverans stulna i Norrtäljetrakten, ej hunni ID-märkas! Kontakta polisen i N-tälje!

Håll öron och ögon öppna nu alla!

hadde inte uppfödaren koll på valparna eller?
hur kan man sno valpar?

Världen är ju full av idioter. Dels går det ju att bryta sig in, likväl för att stjäla valpar som något annat. En valphage i trädgården som lämnas utan uppsyn under fem minuter. Fyra valpar är ju inga mängder precis...

jo,egentlig så är det en mängd.dom är bongstyriga och svåra att hålla i den åldrene.
och det måste gått mer än fem minuter

Är det valpar som är trygga och socialtränade lär det inte ta mer än fem minuter att lyfta över dem från tex en valphage till en annan låda och gå därifrån. Varför så misstänksam?

Vi har alltid haft ganska många valpar i våra kullar och i den åldern har det tagit max 1-2 min att flytta 7 st valpar. Dom har alltid fått lära sig att kunna bli lyfta utan krångel och att vara stilla den korta stunden det tar att lyfta dom och flytta över dom etc.

Däremot tycker jag inte att man ska lämna dom utan tillsyn om man inte har en hundgård, eller har dom i valphage och bor så att ingen annan kan komma in bara sådär.

Dom hade tydligen varit i någon hundgård/hundhus på natten när detta hände. Jag vet inte exakt hur det gick till. Valparna är iaf 7½ vecka och svarta. 3 hanar och 1 hik är det som är borta

Läser man tidningen så står det ju att dom varit ENSAMA hela natten i en hästbox...?

....och :confused:

Det finns massor av uppfödare som har sina hundar i hundgårdar, utan tillsyn på natten :crazy:

Vad är skillnaden??

det diskuterades om att dom var ensama i en liten valphage i 5 min :smirk:

Jo precis, jag ville bara påpeka med mitt inlägg att det nog inte är så svårt att ta valpar om man vet vart dom finns och är ensama.

Här i Malmö blir det vanligare och vanligare med hundstölder. Men då är det oftast hundar som är fastbundna utanför affärer och dy.l.

Hörde om en 12-årig polke som hade blivit "rånad" på sin stafordshire bullterrier valp för några veckor sedan. Hade bara kommit fram en snubbe och ryckt kopplet ur händerna på honom. Stackars kille och stackars hund, som förmodligen blir kamphund nu istället för en helt vanlig familjehund.

Fy F*N för sådana låga människor som kan göra sånt!!!

Jo även här i stockholm finns det uppsatta anslag om att man inte bör lämna hundar ensamma utanför affärerna.. Sjukt att man ska behöva oroa sig för att ens hund ska bli stulen bara för att man ska köpa en liter mjölk och vara ifrån hunden 5 minuter....

Liknande trådar

Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 735
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 501
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?