Stubenn Romanus.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Becca85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 774
B

Becca85

Jag ska nog köpa en sådan dressyr sadel begagnat. Det jag undrar över är om ni på buke har någon erfarenhet av den sadelen. Är den bra, dålig, hållbar, sitter den bra m.m.

/Becca

Sv: Stubenn Romanus.

Jag hade en Stübben romanus för ca 4år sen till en av minna ponnisar.
Det var ifs en Allroun/hopp men de var super i kvalitet och skönt att rida i:)

Ok. Tack för ditt svar Fladde. Det kan väl inte vara någon större skillnad i kvaliten mellen hopp och dressyr, eller.

Om den ligger bra beror ju på hur hästen ser ut. Kvaliteten är dock bra precis som alla stübbensadlar.

Så man kan generellt säga att alla stubben sadalar är av bra kvalite.
Vad jag tycker så ligger sadelen bra. Är det något särsklit man ska titta på när man provar en ny sadel.
Jag tycker den ligger bättre än aloround sadelen som han har.

Ja, alla stübbens sadlar är av bra kvalitet. Det har sett stübben sadlar som är över 20 år gamla och fortfarande jättefina! :)

HÄR är en jättebra länk där du kan läsa hur man vet att sadeln passar!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
527
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V