Stubben Gold Wing

Sv: Stubben Gold Wing

Der är ju egentligen samma sak som ett tränsbett med bettskivor i plast på så det borde vara tillåtet. Bra bett är det iaf.

Om någon annnan undar så har jag fått detta svar från stubben.

"Hej
Ber om ursäkt för sent svar, bettet är godkännt enligt Tr och mailkontakt med Ridsp.förbundet. Stor häst och Dr.
Lycka till.
Hälsningar
Lars
Stübben Sverige"

Det knepiga är att i nästa års TR (som varit ute för åsikter tidigare i år) finns det inte med?
Jag gillar utseendet och funktionen på de nya gelé bettskivorna (acavallo) men jag antar att de inte heller kommer bli godkända, finns inte i nästa års TR heller ngn skrivelse om att bettskivor skulle vara godkänt.
Parerstänger får man ju dock ha..

@JohannaB Det är verkligen en tolkningsfråga med Acavallos "bettskivor". Kommer inte ihåg exakta skrivningen men bettet får vara överdraget med latex, typ latextejp. Det går att tolka som ett silikonöverdrag som de "bettskivorna" är skulle kunna tillåtas.

Åhå, så har jag inte alls tänkt...
Man skulle ju önska att de kunde vara så tydliga att sådana här saker aldrig kom upp till diskussion ;)
Kanske ska kasta iväg ett mail till dem och be dem förtydliga, TR är väl inte helt klart ännu utan skulle fastställas på höstens första möte tror jag?

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: sweep
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: sweep
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama