strykning av häst

Lena

Trådstartare
Jättedum fråga:o som jag hoppas nån kan vara snäll att besvara... I år är första året jag har en aktiv starthäst så det mesta är ganska nytt och nu har jag kommit till det mindre roliga att jag behöver stryka hästen från den start jag anmält till nu på torsdag, men... hur gör jag? :confused:

Finns det nånstans på travsport.se man kan anmäla strykning eller måste man ringa till banan? och vem ska man då ringa sekretariatet, inskrivningen eller nån annan?

Sv: strykning av häst

jag har strykit, tror jag riingde seckris på banan det gällde. Du säger bara att du vill stryka din hästy, vet inte om de frågar varför, men de brukar ju alltid stå varför den är stryken. sen får du fem dagars anmälningsförbud.

Om strykningen kommer så tidigt att det sker under sekretariatets ordinarie öppettider ringar jag dit.

Men det står i programmet till de flesta banor vilket nr man ska ringa. Hos oss på första sidan, men jag har för mig att numret stod i slutet när jag strök till V75 på Jägers.

Man ska uppge strykningsorsak. Dom flesta banorna tycker jag är slarviga med att kontrollera vem som stryker hästen, som det är nu är dom som att vem som helst kan ringa och stryka min häst. Jag brukar ringa till seket på aktuell bana.

Bara en bana (Östersund) var lite krångliga när jag strök p.g.a transporthinder. Bilen hade gått sönder och det gick inte att få en tid på verkstad innan tävlingarna, och ingen att samåka med... var inte nästgårds heller med 60 mil enkel resa och bara "vanligt" kvällstrav.

Man ska uppge strykningsorsak. Dom flesta banorna tycker jag är slarviga med att kontrollera vem som stryker hästen, som det är nu är dom som att vem som helst kan ringa och stryka min häst. Jag brukar ringa till seket på aktuell bana.

Bara en bana (Östersund) var lite krångliga när jag strök p.g.a transporthinder. Bilen hade gått sönder och det gick inte att få en tid på verkstad innan tävlingarna, och ingen att samåka med... var inte nästgårds heller med 60 mil enkel resa och bara "vanligt" kvällstrav.

Jag gillar de banor som ringer tillbaka och kollar. :idea:

Östersund var krångliga när sambon fått sitt konto hackat också, då var en av våra hästar anmäld till Östersunds p21-lopp (vi bodde då i södra småland och hade inte tänkt köra 100 mil enkel väg med en häst som gått på bete i två månader för ett p21-lopp). De vägrade ta bort hästen och det slutade med att STC fick ringa två timmar före loppen och tvinga dem ta bort den och förklara att flera tränare fått sitt konto hackat...

Annars tycker även jag att de är för slappa att kolla VEM som stryker. Jag tycker också det är för slappt med att kolla upp hästar som stryks från dåliga spår. Jag vet inte hur det skulle gå till, men när vi har de regler vi har utan spårförbehåll tycker jag att ST ska jobba för att reglerna efterlevs (sedan är jag själv för spårförbehåll, hade varit bra om de kunde komma tillbaka så man har chans att få lite kontinutet i tävlandet även när hästen har dåliga poäng).

Tycker jag också, men dom var nästan nog så besvärliga. Den B-lasbil som gick att hyra var redan bokad för en V75 resa som kördes dagen efter. Snacka om oflyt då det var ett perfekt lopp för hästen.

Just den perioden skulle dom se över när man stryker för transporthinder. Då man kan anmäla hästen till ny start på en gång, utan startanmälningsförbud 5 dagar som det brukar vara annars om man stryker för feber eller liknande.

*kl*
Jag tror inte de returringer om de ser numret man ringer från och det är det/något av dem som finns registrerade.

Fast det stämmer inte heller - sambon har haft dolt nummer då han ringt från jobbet och har även dolt på mobilen, de har aldrig ens kommenterat det... Förutom den gången de vägrade stryka i Östersund eller när vi strök under elitloppshelgen pga transportskada. Men då var vi på plats och kunde gå in och legitimera oss.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 947
Senast: TinyWiny
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 247
Senast: alazzi
·
Hästvård Jag kommer att ringa veterinär, men känner mig lite ensam och utan support i mitt hästägande för tillfället så det skulle vara väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
4 848
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar