Strupipning

Sv: Strupipning

Struppipning är en förlamning av stämbanden ofta det ena stämbandet. Det skapar mycket stora problem för hästen vid ansträngning. Den får svårt att andas och det låter mycket.
Drabbar ofta hästar med lång hals, det är någon nerv i halsen som vid utdragning orsakar förlamningen. Jag har en travare som vi opererade för struppipning med gott resultat.
Lite läbbigt när den stackaren smågnäggade genom operationshålet mellan ganasherna. När operationshålet läkt ihop så har dom gnäggat färdigt, dom blir mer eller mindre stumma av operationen.

Liknande trådar

Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
37
· Visningar
2 399
Senast: EZMK
·
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
389
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
723
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka