Strulmagnet

Billy

Trådstartare
Varför är det så att en del kvinnor dras till varje strulpelle i sin omgivning?

Jag har en väninna sedan många år tillbaka och ända sedan vi lärde känna varandra har hon "fallit" var den ena strularen efter den andra. Drogberoende, psyksjuka, arbetslösa latmaskar, lögnare, svikare etc etc

Om man så satte upp 100 karlar där 99 är "normala" och en strulare så nog f*n hade dragits till honom som en magnet. Så fort någon normal man, alltså inte missbruksproblem, har ett arbete, har ett hem, fritidsintresse, har vänner som man kan umgås med, en familj som man kan prata vardagliga saker med är han helt ointressant. Hon är en normalintelligent person, i de flesta fall klarsynt, utbildad, bra arbete o s v.s

Så varför?

Varför är det så att en del kvinnor dras till varje strulpelle i sin omgivning?

Jag har en väninna sedan många år tillbaka och ända sedan vi lärde känna varandra har hon "fallit" var den ena strularen efter den andra. Drogberoende, psyksjuka, arbetslösa latmaskar, lögnare, svikare etc etc

Om man så satte upp 100 karlar där 99 är "normala" och en strulare så nog f*n hade dragits till honom som en magnet. Så fort någon normal man, alltså inte missbruksproblem, har ett arbete, har ett hem, fritidsintresse, har vänner som man kan umgås med, en familj som man kan prata vardagliga saker med är han helt ointressant. Hon är en normalintelligent person, i de flesta fall klarsynt, utbildad, bra arbete o s v.s

Så varför?

Vissa vill åt spänningen och dramatiken verkar det som. Har också en vän som dras till sånna typer. Vissa gör det aldrig och vissa alltid.

Jag är precis sådan. Finns det en idiot någonstans så lovar jag att det är den jag börjar dejta. Alltid. Jag tror att jag klarat av alla typer av galningar som finns nu... Efter att jag kastat ut den första tänkte jag "aldrig igen", letade efter någon bättre och det jag hittade var en som bara var dum i huvudet på ett annat sätt. Så har det fortsatt. Varför? Vet inte. Jag försöker alltså inte medvetet leta efter något "spännande" eller "någon att hjälpa" eller vad som nu kan tänkas vara olika anledningar till att fastna för sådana, tvärt om försöker jag att alltid hitta någon bättre och mer ordentlig person än föregående.

Jag tycker inte bara det är kvinnor som dras till det.

Men kan tänka mig att vissa gillar när det är dramatik? Att det känns levande och att något händer dvs spänning?

Eller som någon sa medberoende? Att man vill hjälpa personen och känner empati

Jag är precis sådan. Finns det en idiot någonstans så lovar jag att det är den jag börjar dejta. Alltid. Jag tror att jag klarat av alla typer av galningar som finns nu... Efter att jag kastat ut den första tänkte jag "aldrig igen", letade efter någon bättre och det jag hittade var en som bara var dum i huvudet på ett annat sätt. Så har det fortsatt. Varför? Vet inte. Jag försöker alltså inte medvetet leta efter något "spännande" eller "någon att hjälpa" eller vad som nu kan tänkas vara olika anledningar till att fastna för sådana, tvärt om försöker jag att alltid hitta någon bättre och mer ordentlig person än föregående.
Är det så att du först får reda på art de är struliga när du börjat träffa dom?

Är det så att du först får reda på art de är struliga när du börjat träffa dom?

Yep. Jag träffar dem, tror att de är bra och ju längre tid som går desto mer konstigheter dyker upp (och det är såpass mycket dumheter att det omöjligt är jag som provocerar fram det sämsta i varje man jag träffar). Till sist är det så mycket att jag inte står ut, dumpar dem, tänker att jag borde lärt mig se även tidiga varningssignaler och hittar ändå inget annat än en ny typ av dåre. Jättecharmigt, verkligen ;)

Vissa vill åt spänningen och dramatiken verkar det som. Har också en vän som dras till sånna typer. Vissa gör det aldrig och vissa alltid.
Möjligen, men samtidigt talar hon bara om att hon vill ha ett "normalt" förhållande och leva ett vanligt liv. Jag försöker tala om att när en karl på 40 år kör moppe i januari och inte har arbetat på 5 år så betyder det problem. Men nej, jag talar för döva öron.
Dessvärre börjar jag tröttna på att plocka upp spillrorna och höra ett evigt ältande och hur dum denna personen har varit mot henne trots att hon gjort "ALLT".

Har du försökt analysera varför du gör så?

Jag tror att det kan bero på två orsaker. Eller detta är bara mina teorier iaf.
Dessa strul pellar visar intresse och uppskattning för henne på ett annat sätt. Strulpellar även om dom kan framstå som misslyckade så är dom väl ofta extroverta personer och framstår som självsäkra.
Själv är jag mer introvert och blir tusan blyg bara en söt tjej skulle visa ögonkontakt. Så ja det är väl inte helt konstigt att jag varit singel i 8 år då jag aldrig vågat gå fram till en tjej mer än på fyllan. Vilket jag aldrig är numera.
Men klart man ibland funderar på hur dessa strulpellar kan ha så fina tjejer men inte jag. Men sånt är livet :)
Den andra orsaken tror jag beror på vilken uppväxt man haft. Om man haft en trygg uppväxt eller inte.

Yep. Jag träffar dem, tror att de är bra och ju längre tid som går desto mer konstigheter dyker upp (och det är såpass mycket dumheter att det omöjligt är jag som provocerar fram det sämsta i varje man jag träffar).
Det är inte så att dom jagar/dras till dig då ? Jag tyckte du nämnde det i en tidigare tråd?

Jag dras nog också till strulpellar, vet inte varför. Den första verkade vettig men var en riktig "toffel", tänkte väl att jag ville ha något bättre, men nog fasen har det blivit en strulpelle till. Just nu velar han fram och tillbaka om han vill bli ihop eller inte och det får mig att bli osäker. Så ibland önskar jag att det kunde träffa en annan så det bara smäller till och sen är allt bra.
Fast jag får ändå en vag känsla att oavsett vem jag kommer träffa, så kommer de vara strulpellar på sitt sätt några mer andra mindre. Likaså som jag säkert kan klassas som en strulmaja, vad vet jag.

Jag dras inte till strulpellar men de verkar dras till mig och jag har inte haft vett att göra mig av med strulpellen illa kvickt. Under min uppväxt var jag utsatt för övergrepp och våld så jag tyckte att folk var schyssta bara de inte slog mig eller våldtog mig, typ. Fast sen har andra sagt att "men Niyama, det där ÄR ju våldtäkt/misshandel etc" och jag har inte ens sett det så för jag är van vid så mycket värre.

Lyckligtvis har jag fattat att jag nu kan välja själv vilka människor jag vill ha i mitt liv och att jag inte behöver vara tacksam för att folk inte behandlar mig alltför illa. Så numera gör jag mig av med strulpellar illa kvickt, så fort jag upptäcker att det inte riktigt är som det ska.

Ingen strulpelle dras till mig
Om någon vågar sig fram, så får han höra ett sanningens ord. Sen vågar han sig inte fram igen

Det är bara snälla tjejer som råkar ut för div losers

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka