'Stroppy Mare'

C

Colombia_Girl

Någon som fodrat, fodrar med 'Stroppy Mare' ? Funkar det på hormonston?
Priser och vart man kan få tag i 'Stroppy Mare' ....

Hjälp!!!
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Jag ger. Gav motsatt effekt första 1,5 veckan, sen har hon lugnat sig på den fronten.
Handlar på Täby Stall & Foder, betalar 290:-/burken.
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Motsatt effekt har jag ju redan... de vill jag ju inte ha :o :crazy:

Har även hört att Hilton Regulate ska vara bra Är det någon som har provat den? För utom Boj då förstås :)
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Det gav motsatt effekt första 1,5 veckan, sen började det ge "rätt" effekt.
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Hur länge har du fodrat med stroppy mare? Hur länge räcker en burk? Har du provat någon annan produkt ex. munkpeppar?
:)
 
Sv: 'Stroppy Mare'

En av örterna i Stroopy Mare är Munkpeppar och det verkar som det oftast är den örten stona blir hjälpta av.
Har använt mycket Munkpeppar med mycket gott resultat.
Det finns ju hästar som knappt är rid eller hanterbara vi brunst.
Stackars dem !! Kan inte vara kul att ha världens pms och så sitter det någon på en och bankar en i sidorna.

Mitt råd är att prova att ge ren Munkpeppar först.
1 kg Munkpeppar räcker till stor häst ca 1 mån, samma gäller för 1 kg Stroppy Mare.
Du bör ge en månad för att kunna se resultat.
Vill du ha inköpsställe kan du privat maila mig.
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Jag skulle också föreslå dig att prova med enbart munkpeppar eftersom det är den ingrediens som framför allt kan tänkas påverka hormonbalansen i både Stroppy Mare och Hilton regulate så slipper du ev onödiga effekter av de andra örterna.
Munkpeppar innehåller progesteronliknande ämnen. Sannolikt är det det som hindrar brunstens igångsättning. De andra ämnena i örtblandingarna är mest lugnande (vallmo, valeriana mm) men Johannesörten i som ingår i Stroppy mare kan i stora doser ge soleksem på opigmenterade hudytor (inte så stor risk så har års förståss)
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Ja jag har pratat lite med min massör (ja eller hästens massör :)) Och han sa direkt MUNKPEPPAR... så nu har jag beställt ett kilo som kommer senast på onsdag.

Hur fort märkte ni skillnad?
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Colombia_Girl skrev:
Ja jag har pratat lite med min massör (ja eller hästens massör :)) Och han sa direkt MUNKPEPPAR... så nu har jag beställt ett kilo som kommer senast på onsdag.

Hur fort märkte ni skillnad?

Det är ju inte säket att munkpeppar hjälper erat problem,m för även om örtblandningen innehåller munkpeppar så finns du ju även annat som hjälper vid PMS också. Om jag fått saken rätt förklarat så är munkpeppar för översexuella ston, valacker. Medan örtblandningen fungerar dämpande, dvs tar udden av brunsten den finns men märks knappast. Översexualitet och PMS är två vitt skilda saker.

Hade själv en pissmärr som vi provade munkpeppar på, men se det bet inte alls. Däremot när hon fick örtblanding med munkpeppar i blev det en helt annan sak. Hon hade alltså rena PMS besvär, vilket gjorde att munkpeppar inte tog fullt ut.
 
Sv: 'Stroppy Mare'

Örter tar en viss tid på sig för absorbtion, mellan 3-4 veckor för full effekt på örter i torkad form. Flytande ngt snabbare.
 
Sv: 'Stroppy Mare'

precis så sa "örtdamen" som jag beställde munkpepparn ifråån
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 698
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
500
Senast: WildHorse
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 021
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 320
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp