Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Sv: Strömsholms Ridgymnasium, SMR110 !!

Överdrivet höga är ju inte intagningspoängen..
Eller beror ju på hur man ser det också.
Snobbiga elever finns det säkert XD

Va det inte typ 280 poäng? xD

VAA?! :eek: Då kommer ju t.o.m jag in :eek: xD

ojojojoj då kan det inte ha varit speciellt många som har sökt där i år. men jag tror att det beror mkt på att strömsholm är inte vad det var förut tyvärr

Näää troligen inte, går du på Strömsholm Emelie?
Undrar om det är lika många som söker nu i februari, om det blir fler eller om det blir färre.. :o :d

jag har gått.
när jag sökte in så var det 280 (reserv). 230 hade jag lätt kommit in på då. Har för mig också att det brukar bli lägre efter februari

Okej. Hur mycket lägre tror du att det blir? :O

Okej, å nu är du fast offer i denna tråd :devil:
Hur trivdes du på Strömsholm?
Berätta lite om det!!

Okej, hur lågt tror du att det blir?
aaalright nu är du fast frågefånge i den här tråden :devil: alla andra strömsholmare flyr!
Trivdes du på Strömsholm?
Hur var hästarna där?
Har du bilder därifrån?
Hur var boendet, mat o.s.v.?
Hur var Kantzowska?

Berätta typ allt du kommer på :D

Mohahah! Vi har ett nytt offer :devil:
Fick man önska/välja mellan boendena själv eller blev man bara tilldelad ett?
Vilka tränare hade ni? Vad tyckte du om dom? Utvecklades ni myycket?
Hört något smått om att det spökar där.. Göre det?
Var stalltjänsten jätte slitig? Alltså, att man inte ramlar ihop och dör eller nått? :O
Och berätta på lite mer om vad ni fick göra och vad du tyckte och så :D

ojoj ni har verkligen hittat helt fel person och fråga för min upplevelse på strömsholm var mest skit tyvärr... :(

Vid vissa tillfällen trivs man alltid på strömsholm.

Vissa hästar är underbara men jag har egen häst så jag hitta bara två som jag hade kunnat ta med mig hem :)

Min profil bild är där ifrån har kanske nån mer tog inte jätte många men kan kollaom jag hittar fler.

Boendet har gillat men det är DYRT sen finns det alltid bättre/finare boenden. Maten var det många som klagade på men tror de skulle byta mattant så ni kanske har tur och får bättre mat än oss

Kantzowska tror jag har märket sverigest sämsta skola och det kan jag bara hålla med om tyvärr tror de hade 3 rektorer å mindre än ett år.

Beror på vad eran klass blir tilldelad i ettan brukar man få välja på lilla och stora ås. Så det är inte så att man får välja bäst man vill.

Vi hade agneta aronson, stina lilje, Anna-clara petterson och åsa steninger sen brukar man få rida nån gång för de andra lärarana men det är de fyra vi haft som lärare. Vissa tränare är bättre vissa sämre finns en viss älska vissa elever mer än andra. Jag tycker att jag själv utvecklades massor men hade säkert utvecklats mer med mer hjälp

En av mina klasskompisar säger sig ha vaknat mitt i natten av en massa konstigt men inget jag märkde av.

Det är stalltjänst och åter stalltjänst det är ingen dans på rosor... många som tyckte det var alldels för mkt.

stalltjänst slit och stalltjänst. Lite ridning, hård ridning.

jag kanske bara ska säga så att om jag fick göra om så skulle jag inte ha valt som jag gjorde då utan det hade inte blivit strömsholm då.

Okej, det lät ju inte så bra...
Var det bara du som inte trivdes eller var det många flera?
Kan du berätta lite mer om hästarna?
Hur ofta har man hoppning?
Vad var det som var dåligt med Kantzowska?
Du nämde att ridlärarna favoritserade lite, var det då dom som red bäst eller hur var det? x)

Låter ju inte så bra :/

Fanns det inga andra boenden en Stora och lilla ås? ;)

Har för mig att rätt många liksom tyckte att det är det bästa man gjort men sen på samma gång ändå var det sämsta man kunde välja.

Hästarna är det svårt att berätta om, beror på vad du vill veta mer specifikt.

Hoppning/dressyr en gång i veckan sen kan det bli en extra ridning då det är elevledda (alltså eleverna) som har lektion men då pratar vi lätt ridning varannan hoppning/dressyr

Lärarna, hela skolmiljön är väldigt dålig. Har för mig att kantzowska kom sist i en studie i värmland på betyg.

De som fjäskar bäst och så klart de som rider snäppet bättre och de med de fina hästarna för 250 000.

stora lilla ås är oftast i ettan sen i tvåan brukar man bo i röda ridhuset trean plugghästen men det beror mkt på hur månag det är i varje årskull så det är inte alls säkert att det är så här nu. sen finns det två mindre boenden men där får inte alla i klassen plats så då blir det delning av klassen

Antar att du menar att det är en hopplektion och en dressyrlektion i veckan?
Tyckte du att du utvecklades mycket i din ridning och som person där?

ja det var det jag mena.
jag tycket det men hade inte utvecklats lika mkt inom ridningen om ag inte hade haft egen häst utanför...
Som person utvecklades jag inte

Okej!
Tack för informationen!
Jag har valt att inte söka Strömsholm som förstahandsval. Så antar att jag iinte börjar där heller. Jag ska söka SRG Svedala som förstahandsval och jag antar att jag kommer in där!
Har hört en hel del negativt om Strömsholm nu!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 322
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 851
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 505
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka