M

miiila

hej. jag tror att jag ska söka strömma i höst. antaglihen djurvård eller häst. vill ha mycket information av dom som har eller går där nu.:confused: jag undrar också om det är någon mer som tänker söka te strömma i höst...:crazy:

Sv: StrÖmma

Jag ska gå där! nervös nu ju:D ska du oxå gå där??:P

jag vet inte hur strömma ser ut i dagsläget, jag gick på naturbruk i svenljunga och under den tiden hade svenljunga en bättre hästlinje. fast eftersom strömma e väldigt jordbruksinriktat så får man nog mycket bättre koll på den biten. det finns ju bra och dåliga sidor med alla skolor.

jag har gått på strömma gick häst.
det är en bra skola,bra sammanhållning och det är väldigt roligt att bo på internatet. Visst svenljunga kanske hade bättre hästutbildning förr men inte nu vad jag hört. Svenljunga har problem med hästarna och får åka till tranemo med sina elever vilket låter helt sjukt. Svenljunga har ju inga "egna" hästar som strömma har utan dem lånar ju från ridskolan. Nivån på strömmas hästutbildning är inte hög och det var vad jag blev besviken på, då menar jag just själva ridningen framförallt hoppningen, teorin är jättebra annars. Om du vill gå en hästutbildning på högre nivå så sök Plönninge eller annat gymnasium som har inriktning ridsport

Hej!!
Va roligt att du vill börja där. Jag själv tog studenten därifrån i maj 06, gick Djurvård. Det va den bästa tiden i mitt liv, vilka minnen! Åh vänner för livet, det går inte en dag utan att jag saknar det!!!

skönt att ni låter såpass positiva:) har också hört att ridnivån är högre på andra ställen, men vad fasen, jag bor 2 mil från strömma så det får gå;) tänkte som så att eftersom det är så nära hem hinner jag ju fortsätta träna o tävla på fritiden:)

lite nyfiken bara, ni som gick Strömma, vad gör ni nu efteråt??=)

Jag jobba på Kontor. Min vänner och föredetta klasskompisar är bla djurtekniker, jobbar i skobutik, praktiserar på dagis, jobbar på fastihetsbolag, jobbar på Bauhaus, jobba på djur avdelningen på plantagen, jobbar på Huveröds, är på Irland och jobbar med hästar och Hundar m.m Hehe jag inte riktigt va vi utbildade oss till men kul hade vi.

Angående Hästt inriktigingen så är det väl mkt grunder men lärorikt att få olika människors syn på det hela och utveckla sig.

Själv va det ju djurvård för mig för då fick jag "alla" bitar.. Häst, ko, gris, får, katt, iller, hund , fåglar, djurpark, zoobutik m.m.

efter strömma har jag bland annat jobbat som hästskötare i ett stort hoppstall i stockholm och nu ska jag börja plugga på BYS i skara företagande med häst en tvåårig ky utbildning.

jag vill gå djurvård då man får jobba med alla djur:D
är det nån som vet vad intagningspoängen är?

Liknande trådar

Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 441
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 048
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar