Tinkywinky
Trådstartare
Hej! Har halm till min häst just nu men det luktar förjävligt när man mockar! Lukten av kisset sätter sig i kläderna och det luktar starkt över hela stallet! Har ni något tips på strö som inte luktar så mycket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt OT så Älskar jag lukten av rent spån! Barrskog liksom! Och jag tycker att det fungerarbra som strö också, men det klår varken torv eller träpellets i lättmocklighet.
Jag tycker det luktar terpentin
Torv eller torvmix luktar i princip ingenting, oavsett hur grisig hästen är.Hej! Har halm till min häst just nu men det luktar förjävligt när man mockar! Lukten av kisset sätter sig i kläderna och det luktar starkt över hela stallet! Har ni något tips på strö som inte luktar så mycket?
Hej! Har halm till min häst just nu men det luktar förjävligt när man mockar! Lukten av kisset sätter sig i kläderna och det luktar starkt över hela stallet! Har ni något tips på strö som inte luktar så mycket?
Ursäkta knapplån men kanske kan min fråga ha relevans, tänker jag.
Jag tänkte göra tvärtom; att lägga halmkakor i botten och sedantjockt med spån på, som bädd. Har någon gjort det? Hur gick det? Luktade det?
Tänker att det är stadigt som tusan, man lär spara på spånet (pellets) och det ser ljust ut. Annars är det torv som gäller för mina hästar men egentligen gillar jag spån bättre.
Ursäkta knapplån men kanske kan min fråga ha relevans, tänker jag.
Jag tänkte göra tvärtom; att lägga halmkakor i botten och sedantjockt med spån på, som bädd. Har någon gjort det? Hur gick det? Luktade det?
Tänker att det är stadigt som tusan, man lär spara på spånet (pellets) och det ser ljust ut. Annars är det torv som gäller för mina hästar men egentligen gillar jag spån bättre.
Jag har gjort så i lösdriften, tjockt med halm underst som får ligga till sen en- två veckor och sedan ännu tjockare på med spånpellet. Men för att inte halmen ska krypa upp när de går på den måste man ha ett rejält lager överst.Ursäkta knapplån men kanske kan min fråga ha relevans, tänker jag.