Strö som inte luktar så mycket

Jag har gjort så i lösdriften, tjockt med halm underst som får ligga till sen en- två veckor och sedan ännu tjockare på med spånpellet. Men för att inte halmen ska krypa upp när de går på den måste man ha ett rejält lager överst.

Av vilken anledning? :) tänker vilken funktion/fördelar du tycker det ger? Tänker eftersom det inte känns som en jättevanlig lösning utan snarare är det väl vanligare med tvärt om!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 367
Senast: Häst_
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Shaggy
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 345
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar