Stretcha rygg och mage

nattrexx

Trådstartare
Hej alla, jag har ett litet problem.. För det första så har jag så fruktansvärt mycket muskler i magen efter allt ridande, Detta ger mig problemet att magmusklarna ''drar'' ner mig så jag istället blir kutryggig. Jag vet ju att jag måste stretcha för att det inte ska bli så. Så min fråga är: Hur stretchar man starka magmuskler så de inte är så spända och drar ihop sig?

Min andra fråga är, Mina ryggmuskler och nackmuskler är jämt spända och gör ont och jag vill veta något tips på hur man stretchar ut dom för att slippa ha ont..

Kom gärna med tips så jag slipper all denna smärta... ;)
 
Massör, kotknackare och avslappning. Mjuka upp innan ridning och stretcha efter. Tänk på din hållning även när du går och står annars.

Det låter som att du är väldigt spänd, gå till en massör frekvent i början nu och be om tips för hur just du ska kunna lösgöra dina muskler
 
Är du mer tränad i mage än rygg? Det är ganska vanligt, kombinera stretch med att stärka ryggen.

Bra stretchövningar för mage: ligga på plant underlag på rygg och inte svanka. Ta händerna med raka armar bakom rygg och sträck (tar mer bröst dock). Sträcka upp händerna mot himlen och sträck uppåt samt åt sidorna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 786
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
816
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 800
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 202
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp