Stretcha hästen

T

Tartuffe

Är d nån här som brukar stretcha sin häst? För jag hade tänkt börja göra d med min häst för jag har en bok som heter "Den skadefria hästen" där d står instruktiner om hur man ska göra men där står även att man måste göra uppvärmning (som liknar stretching jättemycket på bilderna) men min häst hann bli jätte uttråkad innan jag ens hunnit gör a halva uppvärmningen så jag undrar om man kan göra stretchingen direkt efter man har ridit klart och sadlat av? Skulle bli jätte glá om någon vill svara! :)

Sv: Stretcha hästen

Visst kan du strecha när hästen är varm efter träning, hästen måste vara varm när den strechas.
De de i boken menar är att man inte får tänja "gränserna" på en kall häst utan ta det lite lugnt i början, står hästen still i boxen kan man använda sig av uppvärmningen som beskrivs i boken. Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 401
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 617
Hästhantering Jag läser då och då trådar där hästarna måste gå ut i rätt ordning, Först häst A, sen häst B, sen häst C, sen häst D, osv, osv. Och att...
2
Svar
26
· Visningar
2 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka