Stressmage?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare nicci10
  • Startdatum Startdatum
N

nicci10

Köpte min nya häst sept 07, en 7-årig kallblodstravare som jag både körtränar o ridtränar (mest ridning). Trivs jätte bra med honom och allt fungerar bra ända tills vi ska ut och rida träna då han omgående blir mycket lös i magen, ibland bara rinner det ur honom (han har varit så hela tiden), vilket inte känns bra. Känns som det beror på ngn slags stress efts han är bra i magen för övrig tid på dygnet.
Vad tror ni?
Har ni haft liknande problem? Finns det ngt foder/preparat som kan hjälpa honom? En vet rek tryptovit, men han är inte så stressad och het i övrigt(vad man kan se), kan det vara ngt?
tacksam för råd och tips. :confused:

Sv: Stressmage?

Jag är verkligt glad för Gastrofor från homeopathuset.
Det ger jag alla mina alltid och deras magar är i ganska bra skick.
Man kan så gott som aldrig bota stressmagar, bara förebygga.
Luktar din hästs bajs det allra minsta obehagligt så är det nått som är fel, då är gastrofor perfekt.

Vad är Gastrofer? Har aldrig hört talas om det.

En produkt från homeopathuset. Jag använder alla deras produkter, de är överlägsna alla andra jag prövat.De har produkter för ...allt.
Gastrofor är "magsårsmedicin"

Tack för tipset! Homeopathuset, vart finns det? ngn hemsida kanske?
Annars undrar jag om ngt mer `vanligt´foder el tillskott finns?
Just ja glömde säga att han ska startas i vår så det får ej ha lång karens etc..

Finns massa "vanliga" foder för magar. Gemsnamt är att de är dyra och ganska oeffektiva, de hjälper just då och lagar inte på längre sikt. Krafft har nån magtillkott, det är väl lättast att få tag i.
För magen är foder bra som innebär att hästen inet ges en himla massa saker på en gång, en häst har svårt att tillgodogöra sig exempelvis musli och pellets med en himla massa olika ingredienser.
Så enkelt som möjligt är melodin, hö och havre och lucern tex.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 951
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 645
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka