Stresshuva

Loretta713

Trådstartare
Ni som har/testat stresshuva, funkade det? Vad blev resultatet? Hur var er häst innan/efter användning av stresshuva? Funderar att införskaffa mig en till min häst som blir extremt taggad och explosiv vid hoppning men ville veta om det funkar först. Förstår ju att alla hästar är olika men vill bara höra vad andra har fått för resultat.

Ni som har/testat stresshuva, funkade det? Vad blev resultatet? Hur var er häst innan/efter användning av stresshuva? Funderar att införskaffa mig en till min häst som blir extremt taggad och explosiv vid hoppning men ville veta om det funkar först. Förstår ju att alla hästar är olika men vill bara höra vad andra har fått för resultat.
Är det en Fenwickhuva du tänker på?

Det finns några trådar om du söker, bla https://www.bukefalos.se/threads/fenwickhuva.1493204/

Vad är en stresshuva?? :confused:

Tänker att du säkert redan har provat vanlig huva med tjock-fodrade öron? Jag har inte provat stresshuva men huva med tjocka neoprentygsöron fungerar lungnande på min häst som också blir väldigt taggad när vi hoppar.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 971
Senast: Badger
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
456
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka