R

Rattfylla

Jag har nu en arabåring. Jag börjar fundera på om hon kan bli ett galopp ämne i början. Saken är den att hon är lite kinkig av sig vilket jag vill jobba bort och få en helt lugn häst. Kan då galopp göra att hon fortsätter vara så här kinkig?

Finns det verkligen helt lugna hästar? På vilket sätt är hästen kinkig? Märrig? Sparkar biter?
Vill du prova på galopp kan du redan nu vänja henne vid tränga utrymmen, sadel, träns mm, det har man ut mycket av längre fram i utbildningen. Mina pållar är alla sadel, sel och tränsvana redan som åringar, vi promenerar mkt i skogen, tömkör, kör etc, allt för att bygga upp en bra grund att stå på.
Vad har du för stam på lilla pålle?

Sv: Re: Stressad?

ursäkta att det dröjt så med mitt svar. Jag hade glömt denna tråd och satt och kolla igenom mina gamla trådar en runda nu inatt.

Hayah
e. JE Amadeuz (polsk)
u. Hanaya Saeeda (egyptisk)

Vad kul, jag har nämligen en ettåring efter JE Amadeuz. Var köpte du din ifrån? Hur långt har du kommit med hästen din?

Jag köpte henne av Sands Arabians, Annelie & Bruno, utanför Trollhättan...
Hon brukar bara avla fram svarta araber. Men min dam fick "fel färg" hon blev fux.
Hon har använt JE Amadeuz till samma sto igen nu och den här våren fick hon en liten svartis =)
Hon är sadelvan och tränsvan. Håller just på att arbeta bort överskottsenergin så ska jag upp och sitta på henne och lära henne lite tygeltag och skänkel sen ta det lite lugnt med henne.
Har hängt på henne en del innan och även suttit ett par gånger då hon har stått stilla.

Oki vad skoj. Jag såg ett foto på din tjej i någon annan tråd här på bukes där hon var så lik min ettåring, speciellt huvudet.

Det är så intressant att se hästar med samma pappa eller mamma som ens egen tycker jag.

Lycka till med din tös i framtiden.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 359
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
802
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 566
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar