Stressad häst

eneleh

Trådstartare
Jag har börjat rida en 20-årig islänning då och då och tanken var att jag skulle träna honom lite, då ägaren bara skogsmulle-rider. Han är ganska omusklad och väldigt stressad när man rider. Har ridit med när ägaren har ridit honom, och ägaren låter honom bara springa på. Har nu bara försökt få honom att slappna av när jag har ridit, och det har gått lite upp och ner. Red igår igen efter att ägaren ridit hela veckan och då var han superstressad. Då det förmodligen beror på att ägaren bara "flängrider" så är jag osäker på om det kommer gå att få ordning på det. Någon som varit i liknande situation? Är beredd att ge upp då det inte går att rida ordentligt när det är så här.. Alla tips uppskattas.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: mars
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 512
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar