stress innan jag ens har börjat!

Rouise

Trådstartare
har lite små funderingar

har fått erbjudande att börja jobba lite helger i ett travstall. detta är ett bra erbjudande eftersom det ger mig större chanser att få sommarjobb i detta stallet. har varit och frågat en gång tidigare redan och jag vill verkligen.

man jag jobbar ju redan vardagar vilket kommer minska mina dagar som jag kan vara hos medryttarstoet. det vill jag ju inte.
känner hur allting hopar sig och hur jag får massor med saker att klara av på en gång. det kommer bli en tuff vår.

Här är schemat för mig:
agility kurser 9 veckor, måndagar (börjar v 15)
jobba travskolan 16 veckor torsdagar och lördagar, (börjar denna vecka)
medis stoet 2 ggr/vecka minst

uppe på det så försöker jag träna på friskis, hinna med skolan, plugga körkort, träna med min egen hund och ev hinna med kompisarna ibland.
när jag tänker på allt detta så blir jag nästan gråfärdig. jag känner mej sjukt stressad, över att hinna med allt.

jag tycker att allt är roligt och jag vet inte vad det är jag vill/kan släppa.
intalar mig själv att allt kommer lösa sig så fort jag får körkort. och det kommer ju helt klart hjälpa mig på traven en hel del.

vet inte vad jag vill egentligen få, tips, råd, beklaga mig.

Sv: stress innan jag ens har börjat!

Ja, nog har du det snårigt värre! När man, som du, blir stressad av att göra " roliga " saker, då är det dags att ta sig en rejäl funderare. Kanske dra ner på tempot lite. Ser att du går och tränar; Varför det? Du rider, tränar med hundar, ska jobba i travstall. Nog får du motion så det räcker och blir över!

jo allt ska du tänka till några gånger till innan du springer iväg för fort. hade själv en hel del att göra förut tills jag braka ihop. blev sjukskriven några månader och fick lägga om mitt liv.
så ta det lugnt så du inte snubblar på dig själv, det är lättare än vad du tror att göra det.
ta det lugnt å lycka till med nya jobbet.:)

mja vill man ha tid så tar man sig tid:P jag jobbar dels hundra procent samt jobbar extra i travstall, går långpromenader med hunden varje dag, simmar, rider just nu ca 1-3 dagar i veckan, har pojkvän och vänner. Dock har jag ju redan mitt körkort.. men jag säger som nån annan, strunta i friskis du har ju redan massa träning:)
sen får du nog göra ett ordentligt schema. går du både i skola och jobbar? men det är ju du som ska känna att det känns bra för dig. jag är tidoptimist och vill hinna med så mkt som möjligt men för alla funkar inte dte. jag brukar ha med mig hunden ut när jag rider. Då har jag slagit två flugor i en smäll :)

Med risk för att låta som en knarrig gammal skolfröken måste jag säga att skolan är viktigast! Håll skolarbetet som prioritet #1, och ranka allting därefter. Saker som inte behövs göras nu kan man lägga på hyllan till sommarlovet. Ju bättre organiserad man är, desto mer hinner man med, så köp en kalender vetja, och planera varje vecka ganska noggrant med "andningsluckor" här och där. Så länge som planeringen är vettig, brukar livet funka ganska bra. :)

Ja, nog har du det snårigt värre! När man, som du, blir stressad av att göra " roliga " saker, då är det dags att ta sig en rejäl funderare. Kanske dra ner på tempot lite. Ser att du går och tränar; Varför det? Du rider, tränar med hundar, ska jobba i travstall. Nog får du motion så det räcker och blir över!

Är inte nöjd med min vikt och behöver bli starkare i hela kroppen för att orka rida, jag vill ju ta monté licens och har en häst som kräver en hel del ihopridning, vill kunna rida henne igenom hela loppet istället för att åka med sista biten.

Senast ändrad:

mja vill man ha tid så tar man sig tid:P jag jobbar dels hundra procent samt jobbar extra i travstall, går långpromenader med hunden varje dag, simmar, rider just nu ca 1-3 dagar i veckan, har pojkvän och vänner. Dock har jag ju redan mitt körkort.. men jag säger som nån annan, strunta i friskis du har ju redan massa träning:)
sen får du nog göra ett ordentligt schema. går du både i skola och jobbar? men det är ju du som ska känna att det känns bra för dig. jag är tidoptimist och vill hinna med så mkt som möjligt men för alla funkar inte dte. jag brukar ha med mig hunden ut när jag rider. Då har jag slagit två flugor i en smäll :)

Japp går 2:a i gymnasiet jobbar kvällar samt ev nu helger.

Hunden min är rädd för hästarna så det funkar inte riktigt, dte går bättre och bättre men det går inte att ha med henne när jag rider dock :(

Med risk för att låta som en knarrig gammal skolfröken måste jag säga att skolan är viktigast! Håll skolarbetet som prioritet #1, och ranka allting därefter. Saker som inte behövs göras nu kan man lägga på hyllan till sommarlovet. Ju bättre organiserad man är, desto mer hinner man med, så köp en kalender vetja, och planera varje vecka ganska noggrant med "andningsluckor" här och där. Så länge som planeringen är vettig, brukar livet funka ganska bra. :)

Jo skolan borde vara viktigast och det är den på sätt och vis, har däremot ett ganska bra schema så jag behöver inte ha så mycket skola med mig hem, Kalendern är välanvänd men jag lyckas inte få struktur. får sätta mig ner igen och se över

Ta reda på vad de avser med "lite helger".

Vad EXAKT är det? Varannan helg? En helg i månaden? En helg i veckan? Mellan vilka tider? Vad är det meningen att du ska göra?

Det är lättare att bedöma om det ens är möjligt när du vet vad de menar...

Och du, den där lilla märren har du inte ett ansvar som i måste för... men jag vet ju att du vill!

Ta reda på vad de avser med "lite helger".

Vad EXAKT är det? Varannan helg? En helg i månaden? En helg i veckan? Mellan vilka tider? Vad är det meningen att du ska göra?

Det är lättare att bedöma om det ens är möjligt när du vet vad de menar...
ska försöka prata med dom nästa vecka så får vi se

Och du, den där lilla märren har du inte ett ansvar som i måste för... men jag vet ju att du vill!

haha den lilla märren har visat sig vara grymt beroendeframkallande. :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 218
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 467
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka