strålbensfraktur X2

F

Fillo

Hur mkt otur kan man ha egentligen??? Nu har min andra häst fått en strålbensfraktur, eller rättare sagt 3 st!!!
Han är unghingst och har gått på lösdrift, hittade honom där en dag för ca 7 veckor sedan hoppades på 3 ben....
I morgon skall han avlivas, känns sjukt hårt, han är bara 9 månader.
HAr nu stått på box i 7 veckor och blir inte ett dugg bättre. Har rysligt ont hela tiden och och vill inte belasta sitt ben han har ont i. Detta har resulterat i att hela kotan har skjutits fram och han dessutom har blivit skev i frambenet.
Min andra häst fick en strålbensfraktur 2008, hon är nu frisk och är bättre än vad hon någonsin har varit. Önskar att det kunde vara samma för min fina lilla prins.
Det känns sjukt hårt just nu, han är dessutom min egen uppfödning så jag har haft honom sen första timmen!!
Kände att jag behövde skriva av mig lite, för just nu känns det mesta förjäkligt.
Kram!!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 333
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 667
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 218
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka