V

Vinga

Jag är inte så hemma i FT och er "poängberäkning"(dressyrstraff), men har hyfsad koll (tror jag ;) )men tydligen räknas det inte likadant ute i Europa, så hur räknas straffen där?

Sv: Straff

I England har de annorlunda, man tar 100 minus %. Enkelt och lätt.
Tex 100 - 72,4= 27,6. Här hade det blivit 41,4 straff.

Är inte du inne i fälttävlan? Var det inte du som vann en klass ute på Torns för två helger sedan?

Jag kan ju ha fel, bara trodde det var du :smirk:

Är inte du inne i fälttävlan? Var det inte du som vann en klass ute på Torns för två helger sedan?

Jag kan ju ha fel, bara trodde det var du :smirk:

Jag rider inte FT, planerna finns att starta KANSKE om något år, men har hittils inte gjort det...

det var ia_ som vann i Torns, min arbetskollega dessutom!

Andra gången nu du "tror" att jag är hon, svårt att skilja på folk?

Jag rider inte FT, planerna finns att starta KANSKE om något år, men har hittils inte gjort det...

det var ia_ som vann i Torns, min arbetskollega dessutom!

Andra gången nu du "tror" att jag är hon, svårt att skilja på folk?

Eller också är ni "förvillande" lika?:devil:

Eller också är ni "förvillande" lika?:devil:

Det vet jag inte om vi är, men det är möjligt...
Men vad jag kan se så skriver ia_ inte så mycket här inne på FT, och jag börjar ju förstå varför. Men eftersom jag inte är någon FT ryttare så ska jag genast springa härifrån och inte komma med fler "korkade" frågor!

Varför så sur :confused: Det är väl lätt hänt att ta fel ibland.
Eller var det så hemskt att bli misstagen för att vara ia_ ;) :devil:

Iaf... Internationellt räknar man som vi gör i Sverige, vet inte om det bara är i England man räknar sådär med minus.
Vet någon varför det är så?
Jag har undrat över det och kommit fram till att det kanske är för att dressyrstraffen ska spela mer roll i slutresultatet som vi räknar som vi gör, stämmer det?

Iaf... Internationellt räknar man som vi gör i Sverige, vet inte om det bara är i England man räknar sådär med minus.
Vet någon varför det är så?
Jag har undrat över det och kommit fram till att det kanske är för att dressyrstraffen ska spela mer roll i slutresultatet som vi räknar som vi gör, stämmer det?

Hmm det där gamla sättet som vi hade när alla hade så höga straff gjorde ju att dressyren fick jättestort utslag? Då var ju typ 80 straff skitbra. Med dom poängen som det handlar om i den här tråden hade det blivit 72.4 straff istället för tvärtom som dom har i England, eller?? Så det är väl samma sak fast dom har valt att ta dom mindre poängen , kanske psykologiskt :angel:

Absolut inte "hemskt" på något vis, tycker bara inte om tonen och antydningarna!

Vuxenmobbning tar jag stort avstånd från!

Allmänt: Intressant att det funnits ännu fler sätt tidigare att räkna straff, vad tycker ni tävlande själva är bäst?

Själv tycker jag att engelska systemet verkar bäst, men det är kanske för att det är så mycket enklare och "rakare" än det svenska systemet?!

Nu fattar jag ingenting :angel: Vad blev 72.4 straff? Man måste ju ta de mindre poängen annars är det ju bra med höga straff och då går det ju inte sen, eller hur menar du?

Men det vi har, att man får tex. 41.4 istället för 27.6 måste ju vara för att dressyren ska spela större roll? Jag som inte är så bra på dressyr tycker vi borde ha Englands system istället ;)

I det "nya" dressyr systemet som infördes år 1999 så räknade dom så, dom flesta dödliga hamnade runt 90-100 straff sedan var det ju 1 straff per överskriden sekund i terrängen oxå, det togs ju bort sedan för dom trodde det var därför alla dog eftersom dom fick rida så snabbt för att inte få så mkt tidsfel, år 2001 tror jag det var som vi fick tillbaka det här systemet igen.

Man skulle ändå ha så lågt som möjligt men dressyrstraffen var väldigt höga så man vann ju ofta på 80-90straff

Ny fråga då (om man får...)

Vilket "system" används nu under EM? Samma som vi har?

Hoy´s 27.10 låter ruskigt bra om det är samma som här hemma!:)

På EM används samma system som i Sverige. Bettina brukar vara ensam om att "prenumerera" på straffpoäng under 30 i dressyren...men idag fick hon med sig regerande mästaren Zara Phillips. Låter som lite väl snälla poäng, men som sagt, Bettina brukar få det.

Satte inte hon rekord i *** i Schenefeldt förra året med 28 nånting? Måste vara nytt nu i så fall, hur mycket blir det i procent? Orkar inte räkna :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
520
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 898
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 870
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar