Sträckning

T

The_Lonely__

"Min" häst har fått en sträckning i ena benet efter att alla våra pållar var ute och sprang, för nästan en vecka sedan (dom hade sprängt staketet och var ute och sprang i ca 3 timmar). Jag undrar om ngn vet vad man kan göra för att svulnaden ska gå tillbaka?

Sv: Sträckning

Hm... om svullnaden inte har gått ner efter eb vecka så skulle nog jag ringa till en veterinär.
Min lilla pålla som hade varit ute o sprungit och sen träckt sig fick boxvila i fem tråkiga dagar och medicin och allt försvann ganska snabbt...

Är ingen expert men skulle nog själv ha ringt vet. iaf bara för att kolla.. En erfarenhet jag har är att man i vissa fall av sträckning inte ska låta hästen vila, hade en tjej förut som halkade och sträckte sig och vi ställde henne på vila och när vet kom sa hon att det var helt fel att göra så och att hon hade läkt bättre om hon fått röra på sig.. :confused: Men jag vet inte.. :crazy:

Jag har också hört att det är bättre att dom rör på sig när dom har fått en sträckning så jag blev lite förvånad över boxvilan, men det kanske beror på vad det är dom har sträckt och hur mycket?? :confused:

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 782
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
25
· Visningar
1 888
Senast: emma-vsm
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 542
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka