Sträckning??? (Lång)

T

Tornado

Har sökt lite men hittar inget som liknar dte min pålle råkat ut för..

Idag när vi var nere och skulle hoppa så markerade han på höger fram. Endast i traven i högervarv då vi svängde (åt båda håll). HAr känt tat han varit lite annorlunda i steget men inte trott dte vart något efetrsom detta inte märkts av senare då han värmts upp.

Troligen fick han det i samband med hoppning på gräs då han gick av alldeles för tidigt och trolige sträckte till sig i samband med att han skulle lyfta. Då märkte vi inget eftersom han haltade mkt på v. bak efter att fått en smäll där i hoppet.

Märkte av att han markerade första gången för fem dagar sedan på en tävling, men pållen hoppade kanon bra och vann och placerade sig i båda klasser. Märkte av markering på framridnuing men då det var dåligt underlag och jag har lätt för att inbilla mig saker trodde jag att dte far just inbillning.

Tränaren sa idag till mig att låta pållen stå några dagar och sedan testa rida han igen innan vi åkte in och kollade hos vet.

Så tror ni dteta kan vara sträckning, han verka rinte ha ont av det utan markerar lite men sedan när han blir varm syns dte inget...

Om dte är en sträckning vad tkr ni att jag ska göra och vad skulle ni gjort!?

Vet att dte blev långt men jag tyckte dte var bättre med en förklarbning av så mkt som möjligt direkt..

Hjälp mig, har så dåligt samvete för jag ridit trots att jag käönt att han vart lite konstig.

MVH// Tornado

Sv: Sträckning??? (Lång)

Just sträckningar är jag väldigt dålig på, men din teori låter trolig.
Jag skulle ha gjort som din tränare säger, låta honom stå några dagar, och om han fortsätter markera sen, så är det nog bäst att ringa efter en veterinär, om du själv inte har erfarenheter av det :/

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 948
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 939
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 120
Senast: Janni
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 709
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka