stövlar eller skor+chaps

L

la06

Jag undrar vad ni använder när ni tränar och tävlar?

Rider ni alltid i ex. skor + chaps både träning och tävling, eller byter ni till stövlar på tävling?
Vad har ni för märke på stövlar, skor och chaps??

Lägg gärna ut bilder!!:bump:

Sv: stövlar eller skor+chaps

Jag har oftast skor+stövelskaft på träning/tävling i hoppning och mina moutian horse high rider när jag tränar dressyr.

När jag tränar har jag ett par ridskor och ett par dyon chaps. Det är nätta skor som jag också oftast tävlar i, men måste börja använda mina stövlar på tävling nu känns det som! :D Stövlarna är ett par Sarm, har inga bra bilder där man ser så bra..

Det är lite olika. Tränar/tävlar jag hoppning så rider jag alltid i skor+chaps då jag inte kan hoppa i stövlar. När jag tävlar dressyr har jag också stövlar, men vid träning kan det variera..

Har alltid skor och chaps i princip, mina stövlar är inte så snygga längre och har inte engagerat mig i att köpa nya. Kör med Dyon chaps på tävling och Mountainhorseskor...

när det är som kallast på vintern rider jag i ridskor (mounatin horse).

annars rider jag alltid med mina stövlar (glen gordon).

har dyonchaps & skor, för jag hittar inga stövar jag vill ha som inte kostar skjortan & halva kavajen..

Har alltid mina vequi stövlar, då jag inte har ngt annat, hemma rider jag mest i sånna där mountain horse easy rider skor om inte mamma ska ha dom, inte mina.

Men ska köpa antingen skor+chaps eller ett par stövlar att tävla i.
Mina stövlar är jätte höga med såndär dressyrflärp eller vad man ska kalla det, så de är lite jobbiga att hoppa i.

tips på snygga skor+chaps eller stövlar??

funderar på könings polostövlar, de är ju lite annorlunda och snygga enligt mig.

:)hmm.. tänkte kolla på falsterbo om man kan hitta ngt snyggt där.. :idea: har aldrig vart där tidigare, men jag har stora förväntningar;). Verkar som att det är väldigt många utställare:)

Men undrar lite därför över vad folk använder... Har lite beslutsångest om vad ja ska satsa på, men mina stövlar är lite förkorta nu så jag vill gärna ha nya. Gäller bara hitta några snygga som passar till bra pris..!

Tävlar inte men om jag hade gjort så hade det var enligt följande:

• Dressyr = Svarta stövlar med maxad dressyrbåge :love:
• Hoppning = Svarta skor och svarta Dyón stövelskaft :)

Hur skönt och snyggt som helst :D

Hemma till vardags rider jag o Bludstone och stövelskaft, tror det är Eqvvs. De är både snygga och bra! Har haft dem i 3 år och har ridit med dem varje dag och de är fortfarande snygga. När jag tränar har jag ett par Dyon stövleskaft (de hårda) och ett par ariat liknande skor (italiensk kopia).

Här är en bild där ni akn se Dyonen, ni kan bortse från bilden annars ;)
10855052.jpg

Till tävling rider ajg i ett par måttbeställda soubriav stövlar. Precis denna modellen, cok med snörning och det lilla märket på flärpen! Väldrigt sköna. Har aldrig haft bättre stövlar!
1101010015.jpg

Händer dock att Dyonen kommer med på mindre tävlingar näör jag inte orkar ha stövlar, men för det mesta är det dem soim används!

Rider o tävlar alltid i Ariat knytskor och Tolga chaps. Superskönt, stövlar är inte riktigt min grej.... när det är kallt har jag Mountin horse skor och Dyonchaps, de är större så att man får plats med sockor o så.

jag har svarta johdpurs med snörning med Mountain horse Excellsior shortchaps som jag använder till både och... Har inga pengar till stövlar än så länge!

Har alltid skor+chaps:love: bara älskar det, mycket bekvämare än stövlar. Mina skor är av märke mountianhorse eller Jacson och chapsen är olika eftersom jag har 3 st par. Har även ett par "stövleskaft" eller vad dom nu heter. Köpta på hööks iaf..:D

Nu har jag bestämt mig för vad jag letar efter...

ett par newmarket färgade skor+chaps(stövelskaft)
helst sånna skor med en liten dragkedja fram..

var hittar man det:confused:

Vad är det för ett ca pris på parlantichapsen?

När jag tränar dressyr har jag alltid stövlar.
Men i hoppningen har jag stövlar eller skor med chaps.
På tävling har jag alltid stövlar.

Jag har oftast skor med chaps när jag rider och tränar både dressyr och hoppning. På tävling har jag stövlar, brukar hoppa med dom ibland också.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 528
Senast: Mia_R
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård