Stosuspensoar

Karros vantar

Trådstartare
Har två ston som suger luft och jag köpte en stosuspensoar till dem. Den funkar jättebra på den ena hästen, men på den andra så skaver den sönder henne på lårens insidor. Finns det någon annan variant man kan köpa? Var i så fall? Har denna:

stosusp.jpg

Sv: Stosuspensoar

Har två ston som suger luft och jag köpte en stosuspensoar till dem. Den funkar jättebra på den ena hästen, men på den andra så skaver den sönder henne på lårens insidor. Finns det någon annan variant man kan köpa? Var i så fall? Har denna:

stosusp.jpg

Jag har gjort en egen konstruktion ( ingen bild tyvärr ) ; köpte typ teddyludd som jag sydde som ett suspludd fast längre & har satt fast med små gumminsnoddar i ändarna så att det inte ska åka iväg.

Har du bara stosuspen eller har du sämsskinn på också? det har jag & tycker effekten blir ännu bättre :)

Tack för tipsen!

Jag har bara suspensoaren, inget sämskskinn. Det kanske skaver mindre då också om man har det? Minskar risken ytterligare att de drar luft om man har sämskskinn alltså?

du kan ta o blöta en i kallvatten en handuk och sätta mellan hästen och suspen. funkar utmärkt. skaver det ändå kan man smöra med vaselin också. (har samma problem) brukar ibland låna en från tränaren som han tejpar fast en svamp på den skaver inte men den är oftast upptagen av andra hästar...

ang om det minskar suget att ha nåt eellan ja det gör det det stopapr ju upp ännu mer :)

lägger det melln hästen och suspen som emd handuk

Ah, smart! Jag trodde man skulle tejpa och hålla på. Men den sitter väl ändå. Det är ju bra också om hästen bajsar, för det har min gjort ett par gånger och det blir rätt jobbigt med suspensoaren då. Ett sämskskinn kan man ju snabbt ta bort och göra rent och sätta dit igen.

Liknande trådar

Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 400
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 071
Senast: Keb71
·
IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
2
Svar
27
· Visningar
928
Senast: ameo
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar