Stort misstag!

Ajabaja

Trådstartare
Vi ska på utställning nu i helgen & jag tänkte ta med min fertila hanne, hans mamma & hans moster som båda går på p-piller. De har alltid funkat bra ihop, men nu var det kanske två månader sen de sågs & när de kom hem till oss blev han kär! Han sprang efter dem, skrek, sprattlade som en tok när man lyfte honom & totalvägrade att äta! Så efter ca 2 dygn såg jag ingen annan utväg än att köra hem tjejerna igen. :( Så nu har han dessutom givetvis börjat kissa överallt! suck & stön!

Det tråkiga är att vi ska till utställningen för att få honom avelsgodkänd & det är ju trist om han börjar markera revir redan nu av det här misstaget! Dock verkar han nu efter ett dygn väldigt mycket lugnare & jag tror (hoppas) att han kommer sluta med kissandet så fort han har lugnat sig helt. Tänker nu skura hela lägenheten & ställa ut två kattlådor till på dessa 60kvm. Bara för att han ska ha så få anledningar som möjligt att markera någon annanstans. Jag har sett att han bara har markerat på ställen där tjejerna har suttit & han går på lådan för vanliga behov. Så ska jag till apoteket & köpa feliway nu oxå.

Men till problemet! Vi ska åka med katterna på fredag kväll, bo på hotell & åka tillbaka först söndag em. Finns det ens en chans att ta med en av tjejerna & sätta den i en annan bur på utställningen? Krånglet är ju bara att de ska då bo med varandra natten innan & natten efter... Vill ju inte att han kissar ner hotellet och sen även fortsätter hemma...
Hur bra verkan har feliway?

Så jäkla trist! Känns ju tråkigt att åka bara med en katt pga att han ska knöla.. Är ändå en bra bits resa och det har ju kostat en del i anmälningsavgifter och burskynke som är uppsytt för dubbelbur och allt.. Sitter just nu & håller tummarna att någon annan som ska åka bara över dagen kan tänka sig en till kattbur..:grin: Annars får tjocka kastraten följa med... Någon som har tips på snabb bantningskur? ;):angel:


Ska jag ge upp idéen på att få med mig fler kissar än min lilla grabb?
 
Sv: Stort misstag!

Jag skulle nog inte ha dom i samma rum faktiskt. Han blev ju uppenbarligen stressad utav honorna. Så om han nu verkligen är speciellt i aveln skulle jag åka med bara honom för ag. Det är ju dumt att stressa honom mer än nödvändigt om han ändå inte får para.
 
Sv: Stort misstag!

Jag skulle inte ha dem i samma bur eller lösa i samma rum. Finns risk att han kommer pinka på hotellet, brudar eller ej. Han lär ju triggas igång på utställningen.
 
Sv: Stort misstag!

Tack! Jo jag hade väl i princip redan förstått det tyvärr, men hoppades på att någon hade en mirakel idé!

Han har inte kissat på två dygn nu & är som vanligt igen, om något gosigare kanske!:) Så då får kastraten följa med istället! Hoppas bara att de inte tycker att den kissen är för tjock! Vet tyckte han var okej, men det säger ju inte mycket om vad domarna kommer tycka... Han har bantat några månader, men det är säkert en bit kvar! :angel:

Aja skönt att grabben lugnade sig så fort igen i alla fall!:)
 
Sv: Stort misstag!

Som vi har gjort när vi har åkt med 1 el 2 fertila hanar osv och ska bo på hotell så har faktiskt den fertila fått hålla sig i badrummet där det är lättstädat efter kissningar. Så du kan säkert åka med alla om han bor i badrummet. Men de ska ju inte sitta i samma bur osv eller vara tillsammans alls.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 856
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 390
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 505
Senast: Imna
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 172
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp