Största floppen

Nebraska

Trådstartare
Vem är det då?
Jag kommer spontant att tänka på Napolitano och Prakas. De trodde jag mycket på :crazy: .

Sv: Största floppen

Hm... Fisherman måste ju ligga bra till för att vara den största floppen i svensk avel genom tiderna.

det finns massor Utini, Copiad, Zoogin mm :crazy:

Var väl ingen som trodde på Utini?
Och själv har jag svårt att räkna Zoogin &Copiad som floppar.De hade för dålig stam för att jag skulle tro på dem från början.

All heder åt dig som var så klarsynt, men det var ett jäkla skrik om Copiad och Zoogin pga deras egna prestationer. Som jag minns det i vart fall.

Kommer bara att tänka på en som jag har haft lite kontakt med genom avkommor som aldrig kommit till start: Rapido.

Och så finns det ju en del kallblod som exv Verner och Bork Rigel...

Kommer bara att tänka på en som jag har haft lite kontakt med genom avkommor som aldrig kommit till start: Rapido.

Precis den var det jag inte kunde komma på namnet på! Jag jobbade på Axevalla när han introducerades och det var ett jäkla haussande om honom. Men varenda en hade lösa benbitar!

Den enda häst jag haft som aldrig kommit till start var efter Rapido, så det kan nog stämma, att han lämnade särdeles uselt.

Då har jag ändå lyckats komma ut med såväl avkommor till Speedboat som Florican Will som treåringar och de var inga avelskanoner de heller direkt:D

Jag har haft några efter Rapido,bl a en som hette Lass Caj...OERHÖRT kapabel men fick 4 el 5 st !!!!!! Hovebensfrakturer.....En riktig snygging, kolsvart hingst som såg ut som en andalusier :love:

Verner var en superflopp, Bork Rigel har väl inte levererat i samma utsträckning som man förväntade sig i förhållande till egna prestationer, men hans avelsresultat är åtminstone dugliga.

har du oxå haft honom :eek: det har jag oxå :angel: angående rapido så har jag en märr efter honom, kapabel men har haft ett antal problem på ett eller annat sätt genom åren :crazy:

Utah Bulwark var ju verkligen uppskriven till max på "sin tid".
Union Shark är ett annat mycket bra exempel. Likaså Fisherman som nämnts ovan, fast han ligger ju rätt långt tillbaka tidsmässigt så det är nog inte såååå många som överhuvudtaget vet/ minns vem han var och han satte ju inte några direkta spår i travvärlden.

Bland de "nyare" flopparna, 90-talet och framåt, måste Zoogin absolut räknas. Utini ligger också mycket bra till i "looser" raden bland hingstarna.

Sedan är det ju givetvis upp till var och en att också värdera de ston som dessa hingstar fått......

eller hur

Gum Ball får väl också anses som en flopp! Fast hans betäckningssiffror sjönk väldigt innan någon avkomma ens uppnått startbar ålder, fölen kanske inte ens såg ut att vara något att ha!

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: enough
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
812
Senast: Red_Chili
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 441
Senast: EZMK
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka