Större täcke

MissFideli

Trådstartare
Jag funderar på att köpa ett sånt där dubbeltäcke, men har märkt att det skiljer i storlek på dom? Ellos har en storlek, Ikea en annan. Hur gör man då när man köper lakan till? Vill inte behöva köpa lakan på samma ställe hela tiden liksom.

Ni som har sånt, hur gör ni?

Jag har kingsize täcke i olika storlekar och lakan i olika storlekar och det funkar bra ändå.
Inte upplevt varken knöliga täcken eller för stora lakan.
Trots att det egentligen är fel.

Har funderat på precis samma fråga!
Vill kunna köpa lakan från såväl Ikea som hemtex och Zara Home mfl.

@pulkaskurk hur tjockt är ditt kingsize-täcke? Jämfört med t ex Ikeas värmegrad 1-6 typ. Dun eller syntet?

@VLMF jag har tre stycken täcken. Alla är i syntet, ett varmt vintertäcke, ett mitt emellan och ett svalt sommartäcke för att jag vill ha lite fluff i lakanet.
Mitt favorittäcke är från Höie och är väldigt lätt och fluffigt som jag tycker om.

Märker du någon skillnad på hur de olika tjocklekarna passar i de olika påslakanstorlekarna? :)

Märker du någon skillnad på hur de olika tjocklekarna passar i de olika påslakanstorlekarna? :)

Lite men inte mycket, de varmare täckena är ju liksom tjockare och fluffigare så de fyller ju ut bra utan att den för den delen blir trångt.
Det svala täcket är supertunt och det är klart att det inte fyller ut på samma sätt utan är ganska platt och då blir ju lakanen något lösare.

Vi hade samma funderingar tidigare. Vi gick och köpte ett svalare täcke från Ikea för att sen upptäcka att det hade andra mått än vårt varma täcke från Jysk. Nu har vi helt slutat använda täcket från Jysk, dels för att vi har varmare i vår nya lägenhet, dels för att det var så svårt att hitta påslakan till det (mått 200x220 istället för Ikeas 220x240). Tips är att H&M har samma mått som Ikea. Vi använder H&Ms linnepåslakan och är helfrälsta. Vi har två bäddset (likadana) och mer behövs inte.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 710
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
238
Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 825
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar