Större forumuppdatering genomförd

Den stora forumuppdateringen är nu genomförd. Det mesta som skett är dock sådant som ni inte bör märka mycket av. Det handlar inte om så mycket ny funktionalitet.
Tanken är att sidorna skall bli ännu lite snabbare.

Det finns fortfarande lite saker att fixa till, bland annat skall en del översättas, framförallt gäller nog detta det som förut kallades PM, privatmeddelanden och som nu bytt namn till DM, direktmeddelanden. Funktionaliteten har dock inte ändrats så mycket annat än att man nu kan söka bland sina meddelanden.

Som vanligt skriv gärna om ni hittar något konstigt eller något nytt och om det är något annat än direktmeddelanden som behöver översättas.

Försöker jag öppna sidan på datorn är hela skärmen vit och det står Ett oväntat fel uppstod. Försök igen senare. Men på telefonen fungerar det som vanligt

Försöker jag öppna sidan på datorn är hela skärmen vit och det står Ett oväntat fel uppstod. Försök igen senare. Men på telefonen fungerar det som vanligt
Det skulle kunna vara något problem med cache hos dig eller något här.
Är det fler som har liknande problem? För mig fungerar det bra även på datorn.

Jag har rensat minnet en vecka och startat om datorn. Men samma resultat. Händer att datorn är kinkig med vilka webbsidor som godkänns, men det brukar stå i klartext i så fall

Jag tror att jag översatt det mesta som har med direktmeddelanden att göra nu.
Skriv här om jag missat någon översättning någonstans.

Jag har rensat minnet en vecka och startat om datorn. Men samma resultat. Händer att datorn är kinkig med vilka webbsidor som godkänns, men det brukar stå i klartext i så fall
Kanske något säkerhetsprogram på datorn som blockerar, det vore såklart bra både för dig och mig att veta vad det kan bero på.

Hoppas återigen att någon annan har något att tillföra. Blir väl svårt om de också bara ser en vit sida. Dock verkar det fungera för en hel del användare?

Kanske något säkerhetsprogram på datorn som blockerar, det vore såklart bra både för dig och mig att veta vad det kan bero på.

Hoppas återigen att någon annan har något att tillföra. Blir väl svårt om de också bara ser en vit sida. Dock verkar det fungera för en hel del användare?
Funkar på både dator och telefon för mig utan problem.

Jag har nu uppdaterat två tilläggsprogram som framförallt är till nytta för moderatorerna.
Nu bör det bara vara ett tilläggsprogram som inte fungerar riktigt lika bra som i den gamla versionen.

Bildoptimeringen är inte till 100% färdig sedan vet jag inte om det finns lite saker till som kan optimeras.
Jag hoppas verkligen att fler hör av sig om de har problem med sidorna.

Hittade en översättning som nog missats, @Gunnar:

Screenshot 2024-10-09 at 21.58.46.webp

(kom alltså upp när jag klickade "Markera som läst" längst ner i drop down-menyn som kommer upp när man klickar på Notiser)

För att förtydliga så får jag upp gamla bilder men inte de som är inlagda efter uppdateringen
Då förstår jag nog bättre. Kan det vara så att du har en ouppdaterad eller gammal iPhone? Jag skrev om detta i en annan tråd i somras:

Då förstår jag nog bättre. Kan det vara så att du har en ouppdaterad eller gammal iPhone? Jag skrev om detta i en annan tråd i somras:
Jag har missat det du skrev i somras och ja, så är det. Min gamla padda går inte att uppdatera till 14. Jag får ta det som ett skäl att köpa mig en ny och tills dess använda mobilen. Tack för för förklaringen :)

Kan det vara av samma anledning, gammalt system, som notisknappen beter sig lite lustigt. Är jag i överkant på sidan och öppnar notiser så fungerar den som vanligt och listen öppnar sig neråt. Är jag en bit ner på sidan så öppnar sig listen uppåt och försvinner ur bild. Scrollar jag så fortsätter den försvinna uppåt så jag inte kan se den.

Kan det vara av samma anledning, gammalt system, som notisknappen beter sig lite lustigt. Är jag i överkant på sidan och öppnar notiser så fungerar den som vanligt och listen öppnar sig neråt. Är jag en bit ner på sidan så öppnar sig listen uppåt och försvinner ur bild. Scrollar jag så fortsätter den försvinna uppåt så jag inte kan se den.
Jag vet inte men bra att du rapporterar. Är det någon annan som har detta problem?

Jag har tillfälligt slagit av funktionaliteten som skapar lite mer info runt länkar man lägger in tills jag bestämt mig för hur vi skall ha med det :) Har ni några starka åsikter runt denna funktionalitet?
Innan såg jag till att översätta något jag hade missat så nu står det Tråd där.

Jag har det problemet med att notiserna försvinner uppåt, på en iPad med iOS 12 men det är ju inte så konstigt. Ser inte bilder på den heller.
Ok, då verkar det enbart vara kopplat till gamla produkter som inte tillåts uppdateras och troligen inte något annat?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Jag har precis genomfört en större uppdatering av forumet och har valt att släppa in er innan allt egentligen är färdigt. Min tanke är...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 827
Senast: Silver Girl
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Åren bara går och går. Det har nu gått 21 år sedan starten 14/5 1996. Under det senaste året har vi haft rekord i antal unika på sidan...
2
Svar
20
· Visningar
3 378
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webbsidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men de heter nu Bukefalos.com sedan...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Mim
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Som ni kanske märkt har jag testat nya radannonssidor publikt i några dagar. Nu känns det som det fungerar tillräckligt bra för att gå...
Svar
0
· Visningar
2 230
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama